عمل بینی نیمه فانتزی، از ترکیب دو روش جراحی بینی آرتیستیک و جراحی بینی تغییر شکل استفاده می کند. همانگونه که همه ما میدانیم بینی یکی از مهمترین اعضای بدن می‌باشد، که وظیفه نفس کشیدن یا بهتر بگویم تنفس را بر عهده دارد.

بجز نقش حیاتی بینی برای زنده ماندن انسان ها، بینی می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی افراد داشته باشد. به همین دلیل خیلی از افراد که ظاهر بینی شان آنچنان که باید و شاید زیبا نیست، اقدام به عمل جراحی زیبایی بینی می کنند.

عمل های بینی معمولاً به شکل های متنوع و گوناگونی انجام می شود. یکی از عمل های زیبایی بینی، بینی نیمه فانتزی می باشد.

بینی نیمه فانتزی چیست؟ و یا عمل جراحی بینی نیمه فانتزی به چه صورتی انجام می شود، موضوعی می باشد که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عمل بینی نیمه فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی کی و بر روی چه بینی هایی انجام می شود؟

یکی از سوالات مهم که قبل از عمل برای خیلی از افراد که قصد دارند یک بینی نیمه فانتزی داشته باشند به وجود می‌آید این است که تفاوت بینی طبیعی و بینی نیمه فانتزی چیست؟

باید بگوییم که بین بینی طبیعی و نیمه فانتزی تفاوت آنچنانی وجود ندارد. تنها تفاوت آن با بینی ساده در فرم ظاهری بینی می باشد. با توجه به سلیقه متقاضیان و نظر متخصصین، دکتر جراح اقدام به عمل می کند.

توصیه ما به شما عزیزان این است که در رابطه با انجام جراحی بینی، حتماً با پزشک مربوطه مشورت کنید. چرا که پزشکان بهتر از هر کس دیگری می دانند که چگونه باید عمل را انجام دهد.

جراح بدون کمترین آسیب و بهترین نوع ممکن بینی شما را به حالت دلخواه شما تغییر می دهد. یکی از موارد قابل ذکر این است که در اکثر موارد عمل بینی نیمه فانتزی بر روی دماغ هایی که حالت استخوانی دارند انجام می شود. در بعضی از مواقع به صلاحدید پزشک و میزان شدت گوشتی بودن دماغ، می توان این عمل را بر روی دماغ های گوشتی نیز انجام داد.

آیا عمل جراحی بینی نیمه فانتزی پیشنهاد می‌شود یا خیر؟

همانگونه که در قسمت ابتدایی مقاله هم به آن اشاره کردیم، امروزه عمل زیبایی بینی چه به صورت فانتزی، نیمه فانتزی در میان اکثر مردم به طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اما در مورد این سوال که آیا این عمل از طرف پزشک پیشنهاد میشود یا خیر؟ باید بگوییم که عمل بینی در مدل های نیمه فانتزی، سربالا، دارای قوس و کوچک انجام می شود.

به همین دلیل معمولاً به افرادی که صورت ظریف و کوچکی دارند پیشنهاد می شود که عمل بینی نیمه فانتزی را انجام دهند.باید توجه داشته باشید که در این نوع عمل افرادی که بینی آنها دارای پوست نازک و البته غضروفی باشد نتایج بهتری می گیرند.

عمل بینی نیمه فانتزی چگونه انجام میشود؟

خیلی از افرادی که قصد دارند اقدام به عمل بینی آن هم از نوع نیمه فانتزی کنند این سوال را می‌ پرسند که این نوع عمل به چه صورت انجام می شود؟ باید بگوییم که عمل بینی نیمه فانتزی معمولاً به وسیله آرام بخش و یا مواد بیهوشی با بی حسی موضعی آغاز می شود.

هرچند که انتخاب نوع بیهوشی با توجه به میزان پیچیدگی عمل به تشخیص جراح بستگی دارد. پزشک و یا تیم پزشکی در جلسه مشاوره مناسب ترین گزینه را برای بی حسی و بیهوش شما به شما خواهند گفت. معمولاً بی حسی موضعی در جراحی های سرپایی استفاده می شود.

در این شیوه جراح با تزریق داروی آرام بخش به بافت بینی شرایط را برای اعمال تغییرات مهیا می کند. در این روش بیمار علیرغم اینکه هوشیار است اما روند جراحی را احساس نمی کند. هرچند که ممکن است در بعضی از موارد به دلیل زیاد بودن تغییرات عمل زیبایی بینی، باید با بیهوشی عمومی همراه باشد.

بعد از عمل بیهوشی یا بی حسی موضعی نوبت به عمل بینی می رسد. عمل بینی نیمه فانتزی معمولاً به صورت بسته و یا باز انجام می شود. جراحی غضروف های زیر استخوان و پوست بسته به میزان نیاز با افزودن یا برداشتن غضروف به آناتومی بینی، شکل استخوان و غضروف بینی توسط پزشک جراح تغییر و تنظیم می شود.
باید توجه داشته باشید که در برخی از موارد پزشک مجبور می شود که از غضروف گوش استفاده کند.

امیدوارم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد عمل بینی نیمه فانتزی به دست آورده باشید.