عمل بینی ترمیمی یا رینوپلاستی، جراحی زیبایی است که به منظور بهبود شکل و اندازه بینی بعد از جراحی زیبایی بینی انجام می‌ شود. این جراحی به دلایل زیبایی، درمانی یا هر دوی آن انجام شود.

با توجه به اهمیت دماغ یا بینی در زیبایی صورت امروزه عمل جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی ها مخصوصاً در بین بانوان می باشد.

عمل جراحی بینی همان اندازه که می تواند موجب زیبایی شما شود، اگر به درستی و توسط پزشکان مجرب انجام نشود ممکن است شما را به دردسر بیندازد.

عمل بینی ترمیمی

عمل ثانویه بینی

پس شما قبل از عمل باید بهترین پزشک را انتخاب کنید چرا که یک پزشک ماهر با توجه به نوع بینی و علم بالایی که دارد می تواند بهترین عمل را با نتیجه مطلوب برای شما انجام دهد.

باید در نظر بگیرید هر چقدر هم پزشک جراح شما حرفه ای عمل کند در بعضی از موارد ممکن است که بعد از عمل مشکلاتی در بینی شما به وجود بیاید.

اما نگران نباشید این مشکل با عمل ثانویه بینی برطرف می شود. اما اینکه عمل ثانویه بینی یا رینوپلاستی ترمیمی چه عملی می باشد و یا عمل بینی ترمیمی چه نوع عملی است و کی انجام می شود؟

موضوعی می باشد که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عمل جراحی بینی ترمیمی چه عملی است؟

بینی ترمیمی به جراحی مجدد بینی گفته می‌شود که معمولاً برای اصلاح کردن ایرادات بینی و ساختار بینی که به دلیل آسیب های بافتی در عمل جراحی اولیه به هم ریخته است صورت می گیرد.

این عمل آسیب‌های بافتی به جا مانده از عمل قبل را برطرف می کند و ساختار بینی را اصلاح می‌کند.

به طور کلی عمل جراحی ترمیم بینی زمانی انجام می شود که بیمار از نتیجه جراحی اول خود به هر دلیلی رضایت نداشته باشند.

باید توجه داشته باشید که روند ترمیم پس از جراحی ممکن است تا یک سال پس از عمل جراحی اولیه ادامه داشته باشد.

برای اقدام به جراح بینی ترمیمی باید پس از یکسال اقدام کنید. چرا که فرم نهایی بینی شما بعد از یک سال مشخص می شود.

برای خیلی از افراد که رضایت کمی از فرم بینی دارند ممکن است این زمان زیادی باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که پس از یک سال ورم بینی به شکل کامل برطرف می شود و بعد از برطرف شدن ورم بینی ممکن است خیلی از ایرادات دیگر بینی نیز مشخص شود.

بنابراین برای عمل ثانویه بینی یا برای عمل بینی ترمیمی بهتر است یک سال صبر نمایید.

بینی ترمیمی
آناتومی بینی انسان

در چه عمل هایی ممکن است نیاز به عمل بینی ترمیمی باشد؟

طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده احتمال عمل بینی ترمیمی تقریباً ۲۰ درصد است. یعنی در ۲۰ درصد از موارد که افراد اقدام به عمل بینی خود می‌کنند نیاز به عمل ثانویه و یا عمل بینی ترمیمی می باشد.

به همین دلیل لازم است که شما قبل از جراحی این امکان را بدهید که شاید دماغ شما بعد از عمل نیز مجدد به عمل دیگری داشته باشد.
با توجه به اینکه اکثر کسانی که اقدام به عمل زیبایی می کنند افرادی هستند که بینی استخوانی دارند شما باید بدانید که امکان تغییر حالت در بینی های استخوانی کمتر از بینی های غضروفی و گوشتی می باشد.

پس احتمال تغییرات در عمل بینی گوشتی بیشتر می باشد. به همین دلیل عمل ثانویه بینی و یا بینی ترمیمی در بینی های گوشتی بیشتر رواج دارد.

آیا عمل ترمیمی بینی سخت است؟

یکی از سوالات پرتکرار برای افرادی که قصد عمل بینی در مرحله ابتدایی یا قصد عمل بینی ترمیمی را دارند، این است که آیا عمل ترمیمی بینی سخت است؟

باید این نکته را بدانید که هر جراحی پیچیدگی و سختی های خاص خود را دارد، جراحی ثانویه بینی هم با توجه به میزان پیچیدگی و دلیلی که انجام می شود می تواند ساده و یا سخت باشد.

اما به شکل کلی در مورد اینکه آیا عمل ترمیم بینی درد دارد یا خیر؟ باید بگوییم که در هر حال جراحی بدون زخم و درد امکان پذیر نمی باشد.

مخصوصا اینکه عمل بینی ترمیمی عمدتاً به صورت باز انجام می‌ شود تا به راحتی پزشک توازن بینی را دقیقاً مشخص کند. این کار به کنترل بافت های بینی و ترمیم یا حذف آنها نیز کمک شایانی می کند.

البته عمل ثانویه بینی یا عمل بینی ترمیمی به روش های بسته هم می تواند انجام گیرد.

امیدوارم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد عمل ثانویه یا همان عمل ترمیمی بینی که به بینی ترمیمی منجر می شود به دست آورده باشید.

مطلب مشابه: عمل بینی با اسکن سه بعدی