شاید به جرات بتوان بگوییم که کشور ایران یکی از کشورهایی می باشد که نسبت به جمعیت بیشترین عمل زیبایی بینی را دارد.

عمل زیبایی بینی گوشتی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در ایران به حساب می‌آید. معمولاً در جراحی زیبایی هدف از بین بردن نواقص و ناهنجاری های بینی است و سعی بر این می شود تا تناسب بینی با سایر اعضای صورت بیشتر شود.

در این راستا نوع بینی و فرم بینی با توجه به ویژگی های خاص خود هر کدام نقش مهمی در جراحی بینی بر عهده دارند.

معمولاً افرادی که عمل بینی استخوانی و بینی گوشتی دارند به دلیل بزرگ بودن و یا بد فرم بودن بینی اقدام به عمل زیبایی می کنند.

با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مقاله سعی کرده ایم که به بررسی عمل بینی گوشتی بپردازیم.

 

عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی چه ویژگی هایی دارد؟

اگر بخواهیم تعریف خاصی از بینی گوشتی ارائه بدهیم نمی توانیم این کار را انجام دهیم چرا که تعریف علمی برای آن ارائه نشده است.

اما یکی از بارزترین مشخصه های بینی گوشتی که معمولاً در نگاه اول به چشم می‌ آید پهن بودن پره های بینی می باشد.

غضروف ها در این نوع بینی معمولاً پهن تر از حالت طبیعی هستند. اگر با دقت توجه کنید بر روی بینی های گوشتی تعداد زیادی از منافذ باز به چشم می خورد.

پوست بینی های گوشتی معمولاً ضخیم است و غضروف در آنها بسیار ضعیف و کوچک می باشد. معمولاً بافت این نوع بینی به دلیل ضخامت پوست بافت سنگینی می باشد و در نتیجه ممکن است که بینی های گوشتی حالت آویزان داشته باشند.

بینی های گوشتی به دلیل اینکه نوک بینی در مقایسه با پل آن پهن است به صورت آویزان و افتاده دیده می‌ شود.

همین موضوع باعث می‌شود که هارمونی صورت به هم بخورد.

این عدم تقارن باعث از دست رفتن جذابیت طبیعی شما می‌شود. به همین دلیل خیلی از افراد سعی می کنند که با عمل بینی گوشتی خود این نقیصه را برطرف نمایند.

هدف از انجام عمل بینی گوشتی چیست؟

معمولاً همه افرادی که اقدام به عمل زیبایی بینی می‌ کنند هدفشان زیبایی ترکیب صورت می باشد.

با توجه به پیشرفت های به وجود آمده در عمل زیبایی بینی گوشتی برطرف کردن نقص و عیب های بینی با تخصص متخصصین با تجربه یک امر بسیار ساده می باشد.

انجام عمل زیبایی مخصوصاً در بینی های گوشتی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شخص می شود.

اگر شما همواره نسبت به شکل بینی خودتان معذب بوده‌ اید عمل بینی گوشتی می تواند اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی بالا ببرد. این تقویت اعتماد به نفس می تواند نوع نگاه شما را به خودتان و دنیای اطرافتان تغییر دهد.

عمل بینی گوشتی چه عملی می باشد؟

عمل بینی گوشتی نیز به عنوان یکی از عمل های زیبایی شناخته می‌شود. در این عمل مهمترین هدف جراح و فرد متقاضی ایجاد زیبایی و فرم دهی به صورت می باشد.

یعنی در واقع عمل بینی گوشتی عملی می باشد که بینی افراد را متناسب با سایر اعضای صورت می کند. معمولاً عمل زیبایی بینی از طریق کاهش بافت از قسمت هایی از بینی به صورت متعادل می باشد.

همانگونه که در قسمت های قبلی نیز به آن اشاره کردیم در بینی های گوشتی پوست بینی ضخیم می باشد.

به دلیل ضخامت بافت پوستی بینی، تغییرات انجام شده بر روی غضروف و استخوان های بینی و همچنین خطوط و زوایای آن به خوبی قابل رویت نمی باشد و زیر این بافت ضخیم پنهان می ماند.

در جراحی بینی گوشتی باید بدانید که دستکاری غضروف و استخوان بینی باید به صورتی باشد که فضای خالی بین استخوان بینی و پوست مجدد ایجاد نشود.

با رعایت این نکات از ایجاد گوشت اضافی یا به اصطلاح پزشکی اسکار جلوگیری شود و رضایت مندی بیمار را نسبت به عمل جراحی به همراه داشته باشد.

مهمترین مشکل عمل بینی گوشتی چیست؟

نکته قابل توجهی که قبل از عمل بینی باید به آن توجه داشته باشید! عمل بینی از هر نوعیکه باشد چه جراحی بینی ترمیمی یا عروسکی ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند.

در صورت پیدا کردن یک پزشک متخصص و حرفه ای احتمال بروز این مشکلات به حد قابل توجهی کاهش می یابد.

پس می‌ توانیم بگوییم مهمترین مشکل عمل بینی گوشتی پیدا کردن جراح حرفه ای می باشد. برای پیدا کردن بهترین جراح شما می توانید به روش تحقیقات میدانی و یا از طریق سایت های گوناگون اقدام نمایید.

هزینه عمل بینی پهن و گوشتی

بینی پهن و گوشتی جزو بینی‌ هایی است که برای عمل جراحی آن،  باید دقت بیشتری داشته باشید. یعنی متخصصان کمتری هستند که بینی گوشتی را عمل می‌ کنند، زیرا بر این عقیده می‌ باشند که به خاطر ضخامت پوست و ویژگی‌ های دیگری که در این بینی‌ ها وجود دارد، کار کمی سنگین‌ تر و تخصصی‌ تر است. به همین منظور شاید خیلی از شما در مورد هزینه عمل بینی پهن و گوشتی نیازمند کسب اطلاعات باشید.

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۲

اگر بخواهیم راجع به هزینه عمل بینی گوشتی صحبت کنیم، شاید توضیحات ما خیلی دقیق نباشد. به خاطر همین بهتر است که راجع به هزینه عمل بینی به طور کل در سال ۱۴۰۲ یک سری صحبت‌ها داشته باشیم.

معمولا قیمت عمل بینی در تهران از شهرهای دیگر بالاتر است، زیرا بهترین متخصصان در شهر تهران هستند. متخصصانی که تجربه و مهارت بسیار زیادی دارند و نسبت به یک جراح تازه کار مبلغ بالاتری را از شما دریافت می‌ کنند‌. قیمت عمل بینی به طور میانگین از ۱۴ میلیون تومان آغاز می‌شود و ممکن است به ۶۰ میلیون تومان هم برسد.

در شهرهای بزرگتر مانند شیراز یا اصفهان، هزینه جراحی با تهران تفاوت زیادی ندارد، زیرا معمولاً پزشکان متبحر در چندین شهر بزرگ فعالیت می‌ کنند اما ممکن است هزینه عمل در شهرهای کوچکتر کمتر باشد. مثلاً ممکن است حداقل قیمت از ۱۰ میلیون تومان شروع شود اما به هر حال متخصصان مختلف با تجربیات متفاوت و نمونه کارهای مختلف هزینه متفاوتی را از شما دریافت می‌ کنند.

بهترین حالت این است که مشاوره تلفنی با جراحی پلاستیک داشته باشید و ببینید که چه هزینه‌ای از شما می‌ گیرد. اگر می‌ خواهید از آخرین هزینه‌ ها اطلاعات پیدا کنید، حتماً به کلینیک ملل مراجعه کنید. ما در این کلینیک برایتان به طور کامل توضیح می‌دهیم که هزینه‌ها بر چه اساسی تعیین می‌گردد و شما باید با توجه به نوع بینی که دارید، باید چه مقدار هزینه پرداخت کنید.

آیا هزینه بینی استخوانی از گوشتی بیشتر است؟

خیلی از افراد فکر می‌ کنند که هزینه عمل بینی پهن از بینی باریک و استخوانی کمتر است یا اینکه بینی گوشتی هزینه کمتری دارد و بالعکس. تمام این‌ ها ابهاماتی است که در ذهن شما وجود دارد و می‌ خواهید به پاسخ سوال آن برسید اما باید به شما بگوییم هیچ چیز قطعی وجود ندارد. نمی‌توانیم صراحتاً بگوییم که هزینه جراحی بینی گوشتی از استخوانی کمتر است یا بیشتر.

همه این‌ها بستگی به نوع بینی شما دارد. بعضی از افراد نیاز به انجام اقدامات درمانی در حین جراحی هم دارند. یعنی پزشک باید هم پروسه زیبایی را برای آنها طی کند و هم اینکه یک روش درمانی را به کار بگیرد. در چنین حالتی قطعاً هزینه افزایش پیدا می‌ کند.

 از طرفی پوست بینی بعضی از افراد ضخامت بیشتری دارد. همین باعث می‌شود جراحی نیاز به دقت بالاتری داشته و و فرد ماهر و با تجربه‌تری باید این کار را به انجام برساند که باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد. پس قیمت باید با توجه به نوع بینی تعیین گردد و نمی‌ توان یک نظر کلی در این زمینه ارائه کرد.

عوامل تعیین کننده هزینه عمل بینی گوشتی

اگر می‌ خواهید نوع هزینه عمل بینی گوشتی شما مشخص شود، باید بدانید که چه عواملی تعیین کننده هستند.

هزینه جراحی بینی گوشتی

انواع بینی گوشتی

همه بینی‌ های گوشتی یکسان و یک شکل نیستند. شکل، ظاهر و سایز یا اندازه آنها با یکدیگر متفاوت است که در ادامه راجع به آنها صحبت خواهیم کرد و خواهیم گفت که بعد از جراحی هر کدام از این بینی‌ ها چه چیزی در انتظار شماست.

بینی گوشتی بزرگ

بینی گوشتی بزرگ معمولاً جراحی سخت‌ تری دارد و پزشک باید تغییرات بیشتری را در آن به وجود بیاورد. از طرفی بعد از اینکه جراحی به اتمام می‌ رسد، میزان کبودی و ورم بیشتر است، زیرا جراحی سنگین‌ تری روی بینی پیاده سازی شده است. معمولاً این بینی‌ ها پوست خیلی ضخیم‌ تری دارند و همین باعث می‌ شود که جراحی سخت‌تر باشد و بهبودی و کاهش ورم هم دیرتر اتفاق بیفتد. اما نتیجه آنها بعد از گذشت چند ماه از جراحی کاملاً مشهود است و اکثر افراد رضایت کامل را خواهند داشت.

بینی گوشتی کوچک

در بعضی از موارد بینی گوشتی است اما سایز آن خیلی بزرگ نیست. چنین بینی‌ هایی جراحی راحت‌ تری دارند اما نکته‌ ای که باید به آن دقت کنید، این است که شاید بعد از جراحی تغییر خاصی نکنید. البته که همه بعد از جراحی یک سری تغییرات معمول دارند اما تغییری که ارزش جراحی را داشته باشد، شاید برای همه در این نوع بینی‌ ها اتفاق نیفتد.

اگر شما به کلینیک‌ هایی مانند ملل کلینیک مراجعه کنید، قبل از جراحی می‌ توانید با پزشک مشورت کنید. او به شما می‌ گوید که تغییر بینی شما به عنوان یک بینی گوشتی کوچک بعد از جراحی چند درصد خواهد بود. در نتیجه تصمیم قطعی را خواهید گرفت که عمل جراحی بینی گوشتی را انجام دهید یا نه‌.

چگونه بینی گوشتی را کوچک کنیم؟

این روزها روش‌ های مختلفی برای بهبود فرم بینی گوشتی توصیه می‌ شود. مثلاً خیلی‌ ها به سراغ آنزیم می‌ روند تا بتوانند حجم بینی گوشتی خود را کم کنند یا اینکه از روش‌ هایی مانند نخ لیفت استفاده می‌ کنند اما هنوز هم با گذشت سال‌ ها بهترین روش برای بهبود فرم بینی گوشتی همان جراحی است. جراحی بینی گوشتی تا حد زیادی می‌ تواند فرم بینی شما را اصلاح کند و یک بینی ظریف‌ تر به شما بدهد.

برای کوچک کردن بینی گوشتی روش های دیگری نیز وجود دارد؛ مثلاً خیلی‌ ها به سراغ آنزیم می‌ روند. آنزیم ماده‌ ای دارد که می‌ تواند چربی‌ های بینی گوشتی را از بین ببرد اما این روش خطرناک است و در چند سال بعد ممکن است آسیب زننده باشد و بافت بینی را دچار مشکل کند. بعضی دیگر به سراغ لیفت با نخ می‌ روند که این هم خیلی پیشنهاد نمی‌ شود. اگر هم نتیجه خوبی بگیرید، کاملاً موقتی است و بعد از دو سال دوباره به حالت اول برمی‌ گردد. جراحی می‌ تواند بهترین روش برای کوچک کردن بینی گوشتی باشد.

هزینه عممل بینی گوشتی

آیا جراحی بینی گوشتی درد دارد؟

هر نوع جراحی بینی (فرقی ندارد که برای بینی گوشتی باشد یا بینی استخوانی) در هر صورت با درد همراه است. شما نمی‌ توانید یک جراحی بدون درد را تجربه کنید. هرگز نمی‌ توان گفت که درد عمل بینی گوشتی بیشتر است یا استخوانی. بینی هر فرد با دیگری متفاوت است. از طرفی در حین عمل هیچ کدام هیچ دردی برای شما ایجاد نمی‌ کنند، زیرا کاملاً بیهوش یا بی‌حس هستید و هیچ چیز احساس نمی‌ کنید.

آیا جراحی بینی گوشتی خطرناک است؟

جراحی این نوع بینی به خودی خود خطرناک نیست اما اگر در حین جراحی پزشک بیش از حد غضروف برداشته شود، ممکن است عوارض جبران ناپذیری اتفاق بیفتد یا در بعضی از موارد ممکن است آسیب‌ های پوستی رخ بدهد که ماندگار است. به خاطر همین است که تاکید داریم به کلینیک‌ های معتبر و پزشکان حاذق و با تجربه در زمینه جراحی بینی گوشتی مراجعه کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی بینی گوشتی و مشخصاً عمل بینی گوشتی پرداختیم.

می توانیم بگوییم که بینی گوشتی به دلیل داشتن پوستی زخیم می تواند باعث آویزان شدن و در نهایت زشت شدن ترکیب صورت شود.

شما می توانید با بهره گیری از پزشکان متخصص و حرفه ای این نقص را بدون هیچ مشکلی برطرف نمایید.

هزینه عمل بینی گوشتی تا حد زیادی به تجربه جراح بستگی دارد. ما در این مقاله گفتیم که نمی‌توانیم یک پاسخ کلی داشته باشیم که کدام عمل بینی گران قیمت‌تر است اما چیزی که در اکثریت مشاهده می‌شود، این است که بینی گوشتی عمل جراحی سخت‌تری دارد و ممکن است در شرایط یکسان نیاز باشد که هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید.