بوتاکس افتادگی پلک یک روش درمانی بسیار کاربردی است که اخیرا سر و صدای زیادی به پا کرده و توجه افراد را به خود جلب کرده است. تزریق بوتاکس برای جوان‌سازی پوست و درشت به نظر رسیدن چشم های شما بسیار عالی جواب می دهد.

افتادگی پلک زمانی رخ می‌دهد که پلک از محل اصلی خود به سمت پایین‌تر، حالت افتادگی پیدا کند. این افتادگی در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد مشکل در دید افراد شود، از این رو نیاز به درمان آن ضرورت دارد.

 شما می‌توانید برای انجام بوتاکس افتادگی پلک از متخصصین کلینیک ملل هم مشاوره بگیرید تا تزریقی خوب و بدون عوارض را تجربه کنید. به این ترتیب، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های هنگفت برای جراحی پلک نخواهید داشت.

بوتاکس افتادگی پلک

آیا درمان افتادگی پلک با تزریق بوتاکس موفقیت آمیز است؟

وقتی عضلات کنترل کننده چشم دیگر توانایی گذشته را ندارند، ممکن است مشکلاتی برای دید و کیفیت بینایی افراد ایجاد شود. اگرچه راه های زیادی برای درمان این مشکل وجود دارد اما تزریق بوتاکس معمولا ترجیح داده می شود. شاید به این دلیل که در مقایسه با جراحی پلک، هزینه کمتری دارد.

همچنین عوارض آن نیز در مدت زمان کوتاهی از بین می رود و به چهره زیبا و جوان تر دست پیدا می کنید. توجه داشته باشید که بسته به نظر پزشک، تزریق بوتاکس در چند مرحله انجام می شود تا پلک ها به حالت کاملا طبیعی برسند.

برای بوتاکس افتادگی پلک چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

زمانی که نوزاد برای دیدن پیرامون خود، سرش را به سمت بالا می آورد.

چنانچه به طور ناگهانی و در روزهای اخیر دچار افتادگی پلک شده اید.

اگر حالت دو بینی دارید.

در صورتی که پلک فرزند شما نامتوازن دیده می شود.

اگر با افزایش سن احساس می کنید که وضعیت قرارگیری پلک شما در حال تغییر است.

در صورت ابتلا به پتوز و احساس درد، قرمزی و یا حالت برآمدگی در چشم

فواید بوتاکس افتادگی پلک

بعضی از افراد به ‌ویژه خانم‌ها برای دستیابی به ظاهری جوان‌تر به سراغ تزریق بوتاکس می‌روند. در روش تزریق بوتاکس سمی به نام بوتولینوم به سلول های پوست وارد می شود که باعث فلج شدن ماهیچه می گردد. این روش درمانی برای برطرف نمودن برخی مشکلات از جمله افتادگی پلک بسیار موثر و کاربردی است. البته به شرط اینکه تزریق بوتاکس در مکان مناسب و توسط پزشک متخصص انجام گیرد. همچنین استفاده از برندهای معتبر بوتاکس که دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند نیز حائز اهمیت است.

مهم: تزریق بوتاکس یک نوع روش درمانی موقت است. درصورتی‌که بوتاکس هر سه ماه یک‌بار تکرار شود، ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

ماندگاری بوتاکس افتادگی پلک

اگرچه تزریق بوتاکس می تواند نتیجه بخش باشد اما ماندگاری دائم دارند. پس از 3 تا 4 هفته پلک ها دوباره به حالت قبل برمی­گردند. در صورتی که به دنبال روش های دائمی تر هستید با پزشک خود مشورت کنید. اگر تصمیم به تزریق بوتاکس دارید، لطفا در انتخاب کلینیک برای انجام بوتاکس، محتاطانه عمل کنید. تزریق توسط کلینیک های نامعتبر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد.

هزینه بوتاکس افتادگی پلک

مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در هزینه تزریق بوتاکس افتادگی پلک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برند بوتاکس تزریقی

میزان تزریق بوتاکس

ناحیه مورد نظر تزریق

هزینه کلینیک و دستمزد پزشک

نیاز به تزریق مجدد بوتاکس

بهتر است قبل از انجام عمل بوتاکس یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا از هزینه‌ها و شرایط آن باخبر شوید. این جلسات بسیار مهم هستند. علاوه بر آگاهی از قیمت‌ها به پزشک خود کمک می‌کنید تا از شرایط پوست شما و انتظاراتی که از تزریق بوتاکس دارید، آگاه شود.

تفاوت بوتاکس افتادگی پلک و عمل جراحی پلک

معمولاً کسانی که سراغ روش های درمانی برای داشتن چهره زیباتر می ‌روند، ترجیح می‌ دهند که خواسته خود را با تزریق بوتاکس برآورده سازند تا این که به سراغ تیغ جراحی بروند. اما این که کدام روش مناسب است کاملاً به وضعیت پزشکی پلک‌ها بستگی دارد.

اگر روش ‌های ساده‌تر مثل تزریق بوتاکس در درمان افتادگی پلک موثر واقع نشود، توصیه چشم‌پزشک به بیمار انجام عمل جراحی پلک است. بنابراین توصیه می‌شود که پیش از گرفتن هرگونه تصمیم ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا او بتواند مناسب‌ترین روش درمانی را به شما پیشنهاد دهد.