جراحی بینی عروسکی یکی از چند مدل جراحی بینی است که طرفداران خاص خود را دارد. جراحی بینی در گذشته فقط برای رفع نواقص تنفسی و ظاهری که در تنفس فرد را دچار مشکل کرده بود انجام می‌ شد و به‌ مرور زمان درخواست‌ ها برای زیبایی ظاهری بیشتر گردید. امروزه بیشترین درصد مراجعه برای جراحی بینی به علت زیبایی انجام می‌ شود.

 بینی عروسکی چیست؟

در جراحی زیبایی بینی بهترین زاویه برای جراحی این است که فاصله بین لب بالایی و بینی 90 درجه باشد؛ ولی این درجه تا 105 درجه نیز قوس داده می‌ شود که در همه موارد از نوع زیبایی بینی است؛ ولی هرچه این درجه به 105 نزدیک‌ تر شود از نوع فانتزی به‌حساب می‌ آید.

عمل بینی فانتزی و یا عروسکی نوعی از جراحی است که در آن پزشک تلاش خود را انجام می‌ دهد تا نوک بینی را به سمت بالا کشیده نوک بینی نسبت به عمل بینی طبیعی کمی بالاتر قرار می گیرد. این خود یکی از دلایلی است که فرد باید برای این جراحی به پزشک و متخصص خوبی مراجعه کند تا پزشک در بهترین حالت این جراحی را انجام دهد.

 سوالات جراحی بینی عروسکی

متقاضیان جراحی بینی عروسکی مانند هر جراحی زیبایی، سوالاتی را قبل از مراجعه در ذهن خود دارند. از جمله:

آیا جراحی بینی عروسکی متناسب با صورت او خواهد بود؟

قیمت کلینیک‌  های مختلف برای جراحی

کار کدام پزشک بهتر است؟

بینی عروسکی بهتر است و یا طبیعی؟

جراحی بینی عروسکی

 مزایا و معایب جراحی بینی عروسکی

و بهترین کار این است قبل از جراحی اول جواب این سوالات را برای خود حل کنید.

 مراحل جراحی بینی عروسکی

مراحل اولیه و اصلی جراحی زیبایی بینی یکسان است. ولی ازآنجایی‌که جراحی بینی عروسکی نسبت به جراحی بینی  نیمه‌ فانتزی و فانتزی حساس‌تر است پس یک پزشک خوب حساسیت و دقت بیشتری خرج می‌ کند.

 مشاوره قبل از عمل

شاید یکی از مهم‌ ترین قسمت جراحی بینی جدی‌ گرفتن مشاوره قبل از عمل است. زیرا متقاضی با پزشک خود در مورد نوع بینی متناسب با صورت خود مشورت می‌ کند و فقط ملاک علاقه وسط نخواهد بود. پزشک در حد امکان توصیه‌ ها و برحسب تجربه بهترین پیشنهاد را به بیمار می‌ دهد.

 آماده‌سازی قبل از جراحی

بیمار بعد از انجام آزمایشات درخواستی لازم برای جراحی، روز قبل از جراحی در بیمارستان بستری می‌ شود و پزشک بر طبق شرایط وی از بیهوشی عمومی و یا بی‌ حسی استفاده می‌ کند.

 اعمال تغییرات بر روی بینی

این مرحله در اتاق عمل و باتوجه‌به نوع بینی اولیه و برش‌های مورد نیاز انجام می‌ شود و بر روی پنل بینی تا جایی که نیاز است قوس داده می‌ شود.

 بالا بردن نوک بینی طبق درخواست مشتری

در این مرحله نوک بینی را تا حد 105 درجه می‌ توان بالا برد؛ زیرا نوک بینی در این جراحی بالاتر از بینی فانتزی و یا نیمه‌ فانتزی است.

 انواع جراحی بینی عروسکی

در این نوع جراحی بینی عروسکی به دلیل وجود چربی زیاد و غدد چربی در زیر پوست بینی پزشک تغییرات زیادی نمی‌ تواند روی بینی انجام دهد. ولی با این‌ وجود طرف‌داران زیادی برای بینی عروسکی برای افراد با بینی گوشتی وجود دارد.

 گوشتی غضروف ضعیف

در صورت ضعیف‌ بودن غضروف بینی و یا بینی‌ های کوچک، پزشک مجبور به استفاده از پروتزهای اضافه از گوش و یا دنده بیمار می‌ شود و جدیداً با کمک غضروف‌ های مصنوعی برای تقویت و پایه بینی استفاده می‌ شود تا بعد از چند سال استفاده نشود.

به‌ طور کلی آمارها نشان می‌دهد جراحی بینی عروسکی برای بینی‌ های استخوانی رضایت‌بخشی بیشتر دارد و به دلیل ساختار این بینی‌ ها این جراحی روی این مدل بینی بهتر نشان داده می‌ شود. هرچند که زحمت آن برای پزشک جراح بیشتر از جراحی‌ های دیگر است.

 تفاوت بینی عروسکی و فانتزی

بله تعجب نکنید، حتی بینی عروسکی و فانتزی نیز با هم تفاوت دارد و این تفاوت در این است که در نوع عروسکی تمرکز جراحی بر روی نوک بینی است و این انحنا با دقت خاصی انجام می‌ شود. ولی در نوع فانتزی این انحنای نوک بینی کمتر است.

 هزینهٔ جراحی بینی عروسکی

قیمت جراحی بینی عروسکی باتوجه‌به فاکتورهای متفاوت بیمار می‌ تواند رقم‌های مختلفی داشته باشد. عوامل تاثیرگذار بر قیمت جراحی به شرح زیر است:

 هزینه دستمزد پزشک متخصص

البته این هزینه در پزشکان مختلف در بعضی جاها تغییرات بسیار متفاوتی دارد.

نوع بینی استخوانی و یا گوشتی

اگر بینی به تغییرات زیادی نیاز داشته باشد؛ مانند برجستگی بزرگ و یا بد حالت بودن بینی، همهٔ این موارد می‌ تواند تاثیری روی قیمت بگذارد.

در نتیجه نمی‌ توان قیمت ثابتی را برای جراحی بینی عروسکی در نظر گرفت و این هزینه در افراد مختلف بالینی‌ های متفاوت فرق دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ ها باید به‌صورت حضوری برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید و پزشک پس از معاینات اولیه قیمتی را به شما اعلام می‌ کند.

 نکات لازم برای قبل از جراحی بینی عروسکی

حتماً در مورد وضعیت جسمانی و داروهایی ثابتی که مصرف می‌کنید با پزشک خود صحبت کنید.

آزمایشات لازم قبل از جراحی را انجام دهید و نتیجهٔ آن را به پزشک تحویل دهید .

قبل از جراحی از خوردن هر نوع داروی آسپرین و خانواده آن خودداری کنید؛ زیرا موجب رقیق‌ شدن خون و خونریزی حین عمل می‌ شود.

مصرف هر نوع نوشیدنی و غذا 8 ساعت قبل از عمل ممنوع است. این مورد بسیار باید جدی گرفته شود.