لیپوساکشن بینی راهنمای جامع

لیپوساکشن بینی راهنمای جامع

کوچک کردن بینی می‌ تواند تاثیر بسیار زیادی روی زیبا کردن صورتتان داشته باشد اما خیلی از شما که از عمل‌ های جراحی تهاجمی می‌ ترسید، به سراغ راهکارهایی می‌ روید که می‌ دانید راحت‌ تر هستند و پروسه آنها سریع تر انجام می‌ شود. از طرفی دوره نقاهت کوتاه‌ تری هم دارند. یکی از این روش‌ های جراحی لیپوساکشن بینی است که در این مبحث به طور کامل با آن آشنا خواهید شد. شاید لیپوساکشن برای همه مناسب نباشد اما اگر گزینه خوبی برای انجام این کار هستید، بدانید که خیلی راحت‌ تر از جراحی بینی خواهد بود.

لیپوساکشن بینی چیست؟

لیپوساکشن برای بینی یک عمل پزشکی است که نسبت به جراحی بینی تهاجم کمتری دارد. با استفاده از این نوع عمل زیبایی، بافت‌ ها و رسوبات چربی که در قسمت‌ های مختلف بینی تجمع پیدا کرده را از بین می‌ برند. اگر شنیده باشید خیلی از افراد لیپوساکشن را در قسمت‌ های مختلف بدن خود انجام داده‌ اند؛ دقیقاً قسمت‌ هایی که چربی در ناحیه ران، پهلو، شکم و دیگر نواحی بدن تجمع پیدا کرده است.

برای اینکه شما بتوانید چربی را از طریق لیپوساکشن به طور کامل از بین ببرید، باید به دنبال راهکارهای پزشکی باشید. این تجمع چربی‌ ها می‌ تواند به هر دلیلی اتفاق افتاده باشد. مثلاً سبک زندگی و عوامل محیطی در این مورد دخیل هستند اما در مورد بینی معمولاً این اتفاق به صورت ژنتیکی رخ می‌ دهد.

البته باید بدانید که لیپوساکشن بینی با بدن متفاوت است. زمانی که می‌ خواهید این کار را برای بینی‌ تان انجام دهید، خیلی راحت می‌ توانید اقدام به برطرف کردن رسوبات اضافه کنید اما پزشک بعد از اینکه چربی را از بینی شما بیرون می‌ کشد، آن را تصفیه کرده و دوباره به بینی تزریق می‌ کند. زیرا اگر قرار باشد بینی شما هیچ گونه چربی نداشته باشد، قطعا ظاهر خوبی پیدا نخواهد کرد. تزریق چربی تصفیه شده به بینی باعث می‌ شود که افتادگی آن برطرف شود و فرم آن اصلاح گردد.

عوارض لیپوساکشن بینی

لیپوساکشن جزو اقداماتی است که عوارض خودش را دارد. قطعاً قبل از اینکه هر گونه پروسه زیبایی را انجام دهید، باید در مورد عوارض آن اطلاعات داشته باشید. حتی اگر شما راحت‌ ترین عمل جراحی مانند برداشتن خال را انجام دهید که داخل کلینیک به صورت سرپایی انجام می‌ شود؛ باز هم عوارضی برایش وجود دارد. در مورد عوارض لیپوساکشن بینی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوارض حاصل از بی‌ حسی یا بیهوشی عمومی
  • کم شدن آب بدن در حین جراحی
  • امکان ابتلا به شوک‌ های عصبی
  • احتمال ابتلا به عفونت
  • حساسیت به لیدوکائین
  • آسیب رسیدن به ماهیچه اعصاب و عروق خونی در صورت انجام این کار در کلینیک‌ های غیر معتبر
  • تجمع مایعات و حفره‌ های مایع زیر پوست
  • ایجاد سوختگی به خاطر استفاده از تجهیزات پزشکی

لیپوساکشن بینی

مراقبت‌ های قبل و بعد از لیپوساکشن بینی

حتما باید بدانید که اگر لیپوساکشن بینی انجام دهید، چه مراقبت‌ هایی قبل و بعد از آن وجود دارد. قبل از اینکه شما در جلسه درمان حاضر می‌ شوید، باید بدنتان به طور کامل آماده باشد. پزشک در این جلسه به شما مشاوره می‌ دهد و شما موظف هستید که اقدامات زیر را انجام دهید:

  • حتماً باید آزمایش ‌هایی که برایتان تجویز شده است را به طور کامل انجام دهید و آنها را به پزشکتان تحویل دهید.
  • اگر داروی خاصی استفاده می‌ کنید‌، باید طبق دستور پزشک آن دارو را تغییر دهید یا مصرف آن را کنار بگذارید.
  • اگر سیگار می‌ کشید، باید سیگار را ترک کنید.
  • اگر داروی ضد التهاب، آسپرین یا مکمل‌ های گیاهی استفاده می‌ کنید، باید آنها را ترک کنید. زیرا باعث افزایش سطح خونریزی در بدنتان می‌ شود.
  • لیپوساکشن را باید در یک مرکز جراحی دارای مجوز و معتبر انجام دهید.
  • حتماً مراقب باشید که بعد از جراحی تنها به خانه نیایید و فردی همراهیتان کند.

پروسه انجام لیپوساکشن

فرقی ندارد که شما می‌ خواهید لیپوساکشن بینی انجام دهید یا اینکه به سراغ لیپوساکشن در قسمت‌ های مختلف بدن تان بروید. در هر صورت پروسه آنها با یکدیگر یکسان است. اول از همه باید بگوییم که لیپوساکشن هیچ گاه نمی‌ تواند جایگزین عمل جراحی بینی شود. حتی اگر بخواهید آن را برای بدنتان انجام دهید، هیچ گاه جایگزین رژیم لاغری و ورزش نیست اما گاهی اوقات می‌ تواند برای بعضی از افراد نتیجه بخش باشد.

اولین نکته‌ ای که باید به آن توجه کنید، این است که در طول انجام لیپوساکشن پزشک برای شما داروی بی‌حسی موضعی استفاده می‌ کند. دارویی که آرام بخش است و آن را داخل رگ تزریق می‌ کنند. گاهی ممکن است یک بیهوشی عمومی هم برای شما رقم بزنند. بی‌حسی موضعی باعث می‌ شود که درد و خونریزی حین عمل تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

سپس برش‌ های نامحسوس و کوچک را در ناحیه تحت درمان به وجود می‌ آورند. یک لوله توخالی نازک یا کانول را برمی‌ دارند و چربی و مواد اضافه را از طریق برش وارد لوله می‌ کنند. سپس با استفاده از یک سرنگ جراحی که به کانول اتصال پیدا می‌ کند، چربی‌ ها از داخل بدن بیرون کشیده می‌ شود و به اصطلاح ساکشن یا مکش اتفاق می‌ افتد.

قبل از هر چیز شما باید ببینید که آیا اصلاً گزینه خوبی برای لیپوساکشن بینی هستید یا نه. بدین منظور باید به کلینیک‌ های زیبایی معتبر مراجعه کنید. کلینیک زیبایی ملل در این زمینه می‌ تواند به شدت کمک کننده باشد. زمانی که شما تعیین وقت می‌ کنید، می‌ توانید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. او وضعیت بدن و صورتتان را بررسی می‌ کند. اگر بتوانید با لیپوساکشن نتیجه بگیرید، حتماً این کار را برایتان انجام می‌ دهد اما اگر نیاز به جراحی بینی داشته باشید، بهتر است که به حرف پزشکتان گوش کنید.

جمع‌ بندی

روش‌ های مختلفی جایگزین جراحی زیبایی بینی شده‌ اند. البته که فقط جراحی زیبایی می‌ تواند تغییرات شگرف و زیادی را در صورتتان ایجاد کند اما به هر حال راهکارهای دیگر هم ممکن است سریع تر جواب دهد و کمک کننده باشد. ما در این مبحث به طور کامل برای شما توضیح دادیم لیپوساکشن بینی چیست، چه عوارضی برای آن وجود دارد و پروسه انجام آن چگونه است‌ تا اگر قصد انجام این کار را داشتید، خیلی راحت‌ تر بتوانید را انجام دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای