7 توصیه مهم برای جلوگیری از عوارض بعد عمل بینی

جلوگیری از عوارض بعد از عمل بینی

بدون شک وقتی که هر نوع عمل جراحی انجام می ‌دهید، یک سری عوارض و سختی‌ ها وجود دارد که بعد از جراحی آنها را تجربه می ‌کنید. این عوارض برای جراحی ‌های مختلف متفاوت است.

در مورد عمل بینی هم چنین اتفاقی می ‌افتد. به خاطر همین ما در این مقاله می ‌خواهیم تعدادی نکات و توصیه‌ ذکر کنیم که باعث می ‌شود از عوارض بعد عمل بینی جلوگیری کنید. پس اگر می ‌خواهید با این توصیه‌ها و نکات مهم آشنایی پیدا کنید. این مقاله مخصوص شماست.

توصیه‌های مهم برای جلوگیری از عوارض بعد عمل بینی

اگر می‌ خواهید بدانید که نکات و توصیه ‌های مهم برای پیشگیری از عوارض بعد عمل بینی چه مواردی هستند، این قسمت را تا انتها مطالعه کنید.

عوارض بعد از عمل بینی

1- رژیم غذایی مناسب

تغذیه مهم‌ترین بحثی است که برای پیشگیری از این عوارض باید به آن توجه شود. غذایی که شما می‌خورید تاثیر مستقیم روی تجربه حالات مختلف بعد از عمل جراحی‌های متفاوت از جمله عمل بینی دارد. برای اینکه شرایط بهتری را تجربه کنید, سعی کنید غذاهای نرم و آبکی بعد از عمل را مورد استفاده قرار دهید.

  • مایعات بیشتری بنوشید.
  • از غذاهای فیبر دار استفاده کنید تا انرژی بدن شما را تامین کند و گوارش شما را بهبود ببخشد.
  • به سراغ استفاده از چربی‌های سالم مثل آووکادو، روغن ماهی و سبزیجات بروید.
  • غذاهای پروتئین‌دار مانند تخم مرغ و غذاهای دریایی استفاده کنید.
  • مصرف میوه‌جات را هر روز در رژیم غذایی خود جای دهید.

2. ورزش نکردن

همیشه در سبک زندگی سالم به شما توصیه می ‌کنند که ورزش کنید اما جالب است بدانید که برای جلوگیری از عوارض بعد عمل بینی نباید ورزش کنید. ورزش به خاطر وجود پرش، تند راه رفتن و انجام حرکات مختلف و تند باعث می ‌شود که شکل بینی شما دچار مشکل شود یا ممکن است خونریزی و کبودی و ورم را افزایش دهد. به خاطر همین تا زمانی که پزشک اجازه نداده است، بعد از عمل بینی ورزش نکنید.

3. استفاده نکردن از عینک

اگر جزو افراد عینکی هستید، حتماً باید زمان مناسب استفاده از عینک را از پزشک بپرسید. اینکه چه زمانی اجازه دارید از عینک استفاده کنید، بستگی به نظر پزشک شما دارد. گاهی اوقات تا چندین هفته بعد از عمل پزشک توصیه می‌کند که از لنز استفاده کنید، زیرا ممکن است تغییرات روی پل بینی یا استخوان بینی شما را دچار مشکل کند. پس بهتر است که ریسک نکنید.

4. ترک سیگار

شما بعد از جراحی یا حتی بدون جراحی نباید سیگار بکشید اما سیگار برای عوارض بعد عمل بینی مشکلات شدیدتری را به وجود می‌آورد. باعث کاهش اکسیژن رسانی، عدم تنفس مناسب، انسداد رگ‌ها، مرگ پوست بینی، احتمال خونریزی، کبودی، ورم و عوارض این چنینی می‌شود که برای جلوگیری از آنها باید سیگار را ترک کنید.

5. بالا نگه داشتن سر

برای اینکه از عوارض بعد عمل بینی جلوگیری شود و همچنین فرم بینی شما جذاب‌تر باشد، باید سر خود را بالا نگه دارید. زمانی که می‌خواهید دراز بکشید یا بخوابید، چند بالش زیر سر خود بگذارید تا سر شما بالاتر از بدنتان باشد. تا مدت زمان طولانی بعد از عمل هم سر خود را خم نکنید و اجسام سنگین هم بلند نکنید.

6. توجه به مصرف داروها

حتماً داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک اطلاع رسانی کنید. بعضی از داروها را بعد از عمل نباید استفاده کنید که یکی از آنها داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین است. همچنین مکمل‌های گیاهی و داروهای بدون نسخه نیز استفاده نکنید.

7. عجله نکردن برای انجام فعالیت‌های روزانه

قطعاً شما دوست دارید که به حالت طبیعی زندگی خود برگردید اما در این مورد عجله نداشته باشید. هر چقدر که می‌توانید مرخصی بگیرید تا به اندازه کافی استراحت کنید و بدنتان به حالت طبیعی برگردد. حتماً قبل از وارد شدن به روتین معمولی زندگی خود از پزشک اجازه بگیرید.

جمع‌بندی

عوارض بعد عمل بینی جزو مواردی است که خیلی از افراد راجع به آن نگرانی دارند و مدام سوال می‌پرسند. اگر شما هم کاندید عمل بینی هستید، حتماً با پزشک خود در این باره صحبت کنید. ما توصیه‌‌هایی را به شما توضیح دادیم که بتوانید به جلوگیری از این عوارض بپردازید. اگر بتوانید جراحی خود را در کلینیک‌های معتبری مانند کلینیک ملل انجام دهید، در مورد تمامی موارد به طور شفاف همراه با جزئیات برایتان توضیح می‌دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای