انواع پوست بینی و تأثیر آن جراحی بینی

انواع پوست بینی

عمل جراحی بینی تغییری در نوع پوست شما ایجاد نمی‌کند. در واقع زمانی که جراحی بینی انجام می‌دهید، می‌توانید از هر لحاظ در ساختار بینی تغییراتی را به وجود بیاورید اما این موضوع باعث تغییر در نوع پوستی شما نمی ‌شود. در واقع اسکلت زیرین بینی است که تحت تاثیر قرار می ‌گیرد.

جالب است بدانید که انواع پوست بینی می‌ تواند روی نتیجه جراحی شما تاثیرگذار باشد. به خاطر همین باید پوست بینی خود را بشناسید و از تاثیر انواع آنها مطلع باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا تاثیرات هر کدام را برایتان توضیح دهیم.

انواع پوست بینی

پوست بینی به دو دسته کلی تقسیم می شود:

پوست نازک: این نوع پوست نازک و شفاف است و رگ های خونی و ساختارهای زیرین بینی را به راحتی نشان می دهد.
پوست ضخیم: این نوع پوست ضخیم تر و محکم تر است و رگ های خونی و ساختارهای زیرین بینی را به خوبی پنهان می کند.

ویژگی های پوست بینی نازک و ضخیم

پوست نازک

  • نازک و شفاف است.
  • رگ های خونی و ساختارهای زیرین بینی به راحتی قابل مشاهده هستند.
  • ممکن است کبودی و تورم بعد از جراحی بینی بیشتر باشد.
  • ممکن است نتایج جراحی بینی طبیعی تر باشد.

پوست ضخیم

  • ضخیم و محکم است.
  • رگ های خونی و ساختارهای زیرین بینی به خوبی پنهان هستند.
  • ممکن است کبودی و تورم بعد از جراحی بینی کمتر باشد.
  • ممکن است نتایج جراحی بینی کمتر طبیعی باشد.

جراح بینی می تواند نوع پوست بینی شما را ارزیابی کند و بهترین روش جراحی را برای شما توصیه کند.

انواع پوست بینی نازک

در مورد انواع پوست بینی باید به پوست نازک اشاره کرد که جزو رایج‌ترین‌ ها است. اگر شما بینی با پوست نازک داشته باشید، یعنی زخم‌ هایی که به خاطر جراحی به وجود می ‌آید تاثیرات خود را بیشتر روی بینی شما به جای می ‌گذارند. اما همین پوست نازک مزایای زیادی هم دارد. مثلاً اینکه ورم و التهابات خیلی زود بهبود پیدا می‌ کنند. از طرفی شما راحت‌تر به حالت عادی و طبیعی خود برمی‌گردید.

نکته‌ای که وجود دارد، این است که حتی اگر کوچک ترین عیب و ایرادی در بینی شما وجود داشته باشد، به خاطر پوست نازک بیشتر متوجه این موضوع می‌ شوید. یعنی اگر نا تعادلی و نامنظمی بعد از عمل جراحی روی بینی به وجود بیاید، پوست نازک بیشتر آن را نشان می‌ دهد.

نکته دیگری که در مورد این‌ بینی‌ ها وجود دارد، این است که پوست نازک باعث احتمال منقبض شدن یا جمع شدن بعد از جراحی برایش بیشتر است و ممکن است بینی را کمی از حالت طبیعی خودش خارج کند.

در بعضی افراد که نازک بودن پوست بینی بیش از حد شدید باشد و پزشک هم به اندازه کافی مهارت نداشته باشد، ممکن است یک سری ناهنجاری‌ها هم به وجود بیاید. البته بعضی از پزشکان به طور مصنوعی اقدام به ضخیم‌تر کردن پوست بینی می‌کنند تا ظاهر بینی بهتر به نظر برسد.

نکته دیگری که در مورد انواع پوست بینی باید به آن اشاره کرد، این است که پوست نازک زودتر قرمز می ‌شود. احتمالا حالت عنکبوتی روی رگ‌های آن بیشتر است که معمولاً از لیزرها برای از بین بردن ظاهر این رگ ‌ها استفاده می‌کنند.

انواع پوست بینی ضخیم

در مورد انواع پوست بینی باید به پوست ضخیم هم اشاره کنیم. دقیقاً ویژگی‌های متفاوت با پوست نازک دارد. افرادی که پوست ضخیم دارند، از این مزیت بهره‌مند هستند که تمامی معایبی که در اسکلت بینی آنها وجود دارد، از طریق پوست ضخیم پوشانده می‌ شود. که می تواند یک مزیت بسیار خوبی باشد.

اما در مورد پروسه جراحی شرایط سخت‌تر است. جراحی بینی پوست ضخیم، خیلی سخت‌تر انجام می‌شود؛ تا حدی که بعضی از جراحان چنین جراحی ‌هایی را انجام نمی ‌دهند. معمولا بینی‌ هایی که گوشتی هستند و پوست آن ها ضخیم است، غضروف ضخیم ‌تری هم دارند.

بعد از جراحی ممکن است با مشکل مواجه شوند و نتوانند سنگینی پوست را تحمل کنند. به خاطر همین است که نوک بینی حالت افتاده پیدا می ‌کند و شما از نتیجه کار رضایت ندارید. در چنین حالتی پزشک توصیه می ‌کند که حتماً باید غضروف ‌ها به طور کامل تقویت شوند تا بتوانند پوست ضخیم را به خوبی تحمل کنند.

اگر هم قرار باشد جراحی بینی ترمیمی روی پوست ضخیم انجام شود، فشار وارد شده به غضروف افزایش پیدا خواهد کرد. به خاطر همین است که قبل از جراحی انواع پوست بینی باید بررسی گردد. چالش عمل ترمیمی روی این بینی‌ها خیلی بیشتر خواهد بود. ورم و التهاب بعد از جراحی خیلی بیشتر است.

معمولاً پزشک توصیه می ‌کند که این افراد به یک دوره یک ساله تا ۱۸ ماهه برای بهبودی نیاز دارند تا بتوانند به نتیجه عالی برسند. در نتیجه دوران نقاهت جراحی بینی آنها طولانی‌تر هم خواهد بود.

جمع‌بندی

انواع پوست بینی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در نتیجه عمل بینی شما داشته باشد. دو نوع پوست بینی داریم که یکی از آنها نازک و دیگری ضخیم است. هر کدام از آنها مزایا و معایب خودشان را برای جراحی بینی دارند که در بالا به طور کامل به آنها اشاره کردیم. اگر شما به کلینیک‌های معتبری مانند کلینیک ملل مراجعه کنید، می‌توانند پوست بینی شما را خیلی سریع تشخیص دهند و متناسب آن جراحی را پیش ببرند تا شما بهترین نتیجه را بگیرید‌.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای