تفاوت انواع جراحی بینی استخوانی و بینی گوشتی چیست؟

تفاوت های انواع جراحی بینی

تفاوت انواع جراحی بینی به طور کلی در هدف و فرایندهای آن‌ها خلاصه می شود. تفاوت‌ها بین انواع جراحی بینی در هدف جراحی می باشد اینکه مشکلات بینی اصلاح شود و فرایند درمانی رخ دهد یا صرفا جراحی زیبایی است.

جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی‌های پرطرفدار در کشورهای مختلف از جمله ایران است. خیلی از افراد با بینی ‌های متفاوت برای انجام این جراحی اقدام می ‌کنند اما قطعاً مدل بینی شما جراحی یکسانی با مدل بینی دوستتان ندارد. در حقیقت اولین چیزی که باعث تفاوت انواع جراحی بینی می ‌شود، این است که تعیین کنیم بینی بیمار گوشتی است یا استخوانی. اما سوال اینجاست که تفاوت این جراحی‌ ها دقیقاً در چیست. اگر می ‌خواهید به پاسخ این سوال جالب برسید؛ تا انتها ما را همراهی کنید.

تفاوت بینی گوشتی با استخوانی

قبل از اینکه بخواهیم راجع به تفاوت جراحی این دو مورد صحبت کنیم، بهتر است خود این بینی ‌ها را با هم مقایسه کنیم. بینی استخوانی بینی است که پوست آن نازک ‌تر است یا ضخامت آن متوسط است اما در بینی گوشتی، شما پوست ضخیم را شاهد هستید. به خاطر اینکه پوست در بینی استخوانی نازک ‌تر است، در نتیجه جزئیات موجود در ساختار آن راحت‌ تر قابل تشخیص است. اما از آن جایی که غضروف آنها قوی ‌تر است، نوک بینی سفت‌تر است و افتادگی در آنها کمتر اتفاق می ‌افتد.

تفاوت انواع جراحی بینی گوشتی با استخوانی

از همین اول می‌ خواهیم به سراغ اصل مطلب بریم و تفاوت‌ هایی را در مورد انواع جراحی بینی برایتان توضیح دهیم که شامل جراحی بینی استخوانی و گوشتی می‌ شود. جراحی بینی استخوانی با گوشتی متفاوت است و هر کدام نیازمند روش‌ های خودشان هستند.

زمانی که جراحی بینی گوشتی انجام می ‌شود، تمرکز باید بیشتر روی تغییر شکل در قسمت ‌ها و نواحی گوشتی بینی باشد که پل بینی و نوک بینی جزو این قسمت‌های گوشتی هستند.
معمولاً افرادی که برای این جراحی داوطلب می‌شوند، می‌خواهند سایز و اندازه بینی کوچکتری داشته باشند و فرم بینی آنها بهبود پیدا کند اما در مورد جراحی بینی‌های استخوانی شرایط کمی متفاوت است. اول از همه باید بگوییم که این جراحی‌ها تهاجمی‌تر هستند. یعنی باید استخوان بینی بریده شود اما در جراحی بینی‌های گوشتی تهاجم کمتری وجود دارد. چون فقط قسمت‌های گوشتی باید تغییر شکل داده شود و این است که تفاوت‌ انواع جراحی بینی را نشان می‌دهد.

تفاوت انواع جراحی بینی

علاوه بر ذکر تفاوت انواع جراحی بینی لازم به ذکر است که در هر دو جراحی روی ساختار استخوان زیر بینی تمرکز می‌کنند و هیچ اتفاقی در بیرون از ساختار بینی رخ نمی‌دهد. در هر دو به دنبال تغییر شکل پل بینی، اندازه بینی و یا کجی بینی هستند اما تمرکز جراحی برای بینی‌های گوشتی بیشتر روی قسمت غضروف و بافت نرم بینی شماست. در هر دو جراحی امکان تغییر شکل نوک بینی، افتادگی نوک یا سوراخ‌ های بینی وجود دارد.

تفاوت نتایج جراحی بینی‌ های گوشتی با استخوانی

اگر بخواهیم راجع به تفاوت‌ انواع جراحی بینی صحبت کنیم، باید به نتیجه کار هم اشاره کنیم. هر دو نوع از جراحی‌ های بینی می‌ توانند نتایج خوبی را ایجاد کنند. شما در هر دو مورد از لحاظ اندازه، سایز و شکل بینی به رضایت خواهید رسید. اما نتیجه کار در بینی گوشتی به این صورت است که شما بینی نرم ‌تر و طبیعی‌ تری تحویل می‌ گیرید.

به این صورت که تغییر شکل در آن خیلی ظریف‌ تر و نامحسوس‌ تر اتفاق افتاده اما در جراحی بینی استخوانی تغییرات خیلی چشم گیرتر هستند. یعنی اگر کسی بعد از چندین سال هم شما را ببیند، به احتمال زیاد متوجه می ‌شود که شما جراحی بینی انجام داده ‌اید. معمولا برای بینی‌ های گوشتی چنین حالتی خیلی اتفاق نمی‌ افتد.

علت هم این است که بینی‌ های استخوانی معمولاً پوست ظریف‌ تر و نازک‌ تری دارند.

هنری که پزشک باید روی بینی شما پیاده کند، بیشتر روی ناحیه استخوان و غضروف تمرکز دارد و همین باعث می‌شود تغییرات چشمگیرتری به وجود بیاید. اما در بینی گوشتی، از آنجایی که پوست ضخیم‌ تر است، در نتیجه ظرافت کار کمتر به چشم می‌ خورد.

اگر می‌خواهید راجع به هزینه جراحی بینی گوشتی یا استخوانی اطلاعات به دست بیاورید، حتماً به کلینیک ملل مراجعه کرده یا تماس بگیرید و وقت مشاوره تعیین کنید.

کلام آخر

طبق اطلاعات به دست آمده، متوجه شدید که تفاوت‌ انواع جراحی بینی چیست. با خواندن این مقاله نه تنها می توانید نوع بینی خود را تشخیص دهید، بلکه نسبت به تفاوت جراحی ‌های بینی هم آگاهی و احاطه بیشتری دارید و می‌ دانید چه چیزی در انتظارتان است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای