از مشکلات تنفسی تا رینوپلاستی و رهایی از دشواری های تنفسی

از مشکلات تنفسی تا رینوپلاستی و رهایی از دشواری های تنفسی

رهایی از دشواری های تنفسی، نه تنها زیبایی ظاهری، بلکه سلامتی و کیفیت زندگی را به ارمغان آورد. رهایی از دشواری های تنفسی باعث داشتن زندگی آسان‌تر، خواب عمیق‌تر و با کیفت‌تر و مواردی دیگر می‌شود. اگر شما نیز از مشکلات تنفسی رنج می‌برید باعث علت آن را جویا شده و بهترین راه درمان را برای آن پیدا کنید. در اینجا فرق بین رینوپلاستی و سپتوپلاستی و سپتورینوپلاستی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما مناسب ترین جراحی را برای بینی خود داشته باشید.

مشکلات تنفسی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در موارد نادری این مشکلات با درمان‌های دارویی از بین رفته و فرد نیاز به عمل بینی ندارد. به علت بالا رفتن قیمت‌های عمل بینی مخصوصا قیمت عمل بینی در تهران، در صورتی که نیازمند عمل بینی انحراف‌دار هستید سعی کنید در قدم اول مطمئن شوید که رهایی از دشواری های تنفسی شما فقط با عمل بینی رفع می‌شود و درمان دارویی کارساز نیست.

دلایل عمده مشکلات تنفسی در بینی چیست؟

پولیپ یکی از اصلی‌ترین مشکلات تنفسی در بینی است. پولیپ به رشد غیر استاندارد بخشی از غشا بینی گفته می‌شود که باعث تنگی نفس و مشکلات تنفسی خواهد شد. در برخی موارد شما پولیپ دارید ولی حد گرفتگی سوراخ بینی آنقدر پایین است که مشکلی برای شما بوجود نمی آورد. اما پولیپ‌ها و گرفتگی‌های حاد نیاز به عمل بینی دارد. قیمت عمل بینی در تهران ممکن است متفاوت باشد و نسبت به اینکه آیا شما می‌خواهید عمل زیبایی نیز در کنار عمل بینی انحراف‌دار داشته باشید یا نه می‌تواند متغیر باشد.

در موارد بسیاری نیز سپتوم (تیغه و پرده وسط بینی) به سمت دیگری از بینی مایل شده و دقیقا در وسط مجرای بینی شما قرار ندارد. این مشکل باعث می‌شود تا یک سوراخ بینی شما کوچکتر از سوراخ دیگر شود و در صورت انحراف بیش از حد سپتوم، تنفس برای شما بسیار سخت شده و برای رهایی از دشواری های تنفسی مجبور به عمل بینی انحراف‌دار شوید. به عمل برای از بین بردن سپتوم بینی و باقی مسائل که منجر به مشکلات تنفسی می‌شود سپتوپلاستی گفته می‌شود.

رهایی از دشواری های تنفسی یا عمل سپتوپلاستی

عمل سپتوپلاستی به جراحی سپتوم به علت ایجاد انحراف در سپتوم بینی که ممکن است همراه با مشکلات تنفسی باشد گفته می‌شود. گاهی اوقات هم شما مشکل تنفسی ندارید ولی نیاز به عمل بینی دارید. در برخی مواقع انحراف سپتوم باعث مشکل تنفسی نشده ولی باعث مشکلاتی دیگر از جمله درد صورت و قسمت‌هایی از زیر چشم و سینوس می‌شوید. خواب صدادار و تمایل به خوابیدن به یک طرف نیز می‌تواند از دلایل انحراف سپتوم باشد که به تجویز پزشک شاید نیازمند عمل بینی باشد.

رهایی از دشواری های تنفس

فرق عمل سپتوپلاستی و رینوپلاستی و سپتورینوپلاستی

رینوپلاستی در حالت کلی به عمل‌هایی با جنبه زیبایی بینی گفته می‌شود. قیمت عمل بینی در تهران نیز نسبت به اینکه عمل سپتوپلاستی باشد یا رینوپلاستی یا سپتورینوپلاستی کاملا متفاوت است. حتی خدمات بیمه نیز نسبت به این جراحی‌ها فر می‌کند. شاید در خیلی موارد دیده باشید که شخصی برای رهایی از دشواری های تنفسی نیازمند عمل بینی انحراف‌دار باشد اما در هنگام عمل، جراحی زیبایی نیز روی بینی خود انجام می‌دهد. به این نوع عمل‌ها سپتورینوپلاستی می‌گویند.

سپتورینوپلاستی در همه حال امکان پذیر نیست و طبق نظر دکتر،مدل عمل‌ها می‌تواند کاملا متفاوت باشد. در اغلب اوقات عمل سپتوپلاستی ساده‌تر از عمل رینوپلاستی و به طبع ساده‌تر از سپتورینوپلاستی است. خونریزی و التهاب در عمل سپتورینوپلاستی بیشتر از سپتوپلاستی می‌باشد. لازم به ذکر نیست که هزینه این سه جراحی نیز با هم متفاوت هستند.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی انحراف‌دار

در عملی نیازمند مراقب‌هایی برای بهبودی کامل است. عمل بینی انحراف‌دار یا جراحی زیبایی بینی نیز از این موضوع مستثنا نیست. بیشترین مشکلی که شما بعد رهایی از دشواری های تنفسی دارید در خونریزی و تورم خلاصه می‌شود. برای کاهش خونریزی و تورم بعد از عمل بینی، سعی کنید تا از وارد شدن هرگونه ضربه به بینی خود اجتناب کنید. ضربه به بینی به‌غیر از بیشتر کردن خونریزی و تورم ممکن است در برخی مواقع باعث شکستگی بینی یا انحراف دوباره آن شود.

سعی شود تا اوایل روزهای بعد از عمل هنگام خواب بینی خود را سر بالا نگه دارید و از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید (به دلیل اینکه ممکن است هنگام تعویض لباس یقه آن به بینی شما گیر کرده و موجب درد و تورم و خونریزی شود).

اگر هنوز جواب سوالتان را راجع به رینوپلاستی و رهایی از دشواری های تنفس در تهران همچنین قیمت عمل بینی در تهران نگرفته‌اید باید بگوییم به علت اختلاف قیمت نوع عمل و تغییر قیمت‌های سریع در کشور، بهتر است با کلینیک جراحی و زیبایی بینی ملل تماس گرفته و نسبت به نوع عمل و زمان آن از به‌روزترین قیمت‌ها آگاهی پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای