باورهای غلط رایج درباره جراحی بینی

باورهای غلط رایج درباره جراحی بینی: حقایق را بشناسید!

باورهای غلط رایج درباره جراحی بینی، مانند تصور اینکه عمل بینی بدون درد و عوارض است یا می‌تواند به طور کامل مشکلات تنفسی را حل کند، می‌تواند منجر به انتخاب‌های نادرست و انتظارات غیرواقعی از این عمل شود.

خیلی از شما که قصد انجام جراحی بینی را دارید، سوالاتی در مورد این پروسه جراحی در ذهنتان وجود دارد. از طرفی یک سری شنیده‌ ها در مورد آن داشتید که نمی‌ دانید کدام یک غلط و کدام یک درست است. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که کارتان را راحت‌ تر کنیم و در مورد باورهای غلط رایج درباره جراحی بینی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. اگر نیازمند کسب اطلاعات در این زمینه هستید، تا انتها با ما همراه شوید.

باورهای غلط رایج درباره جراحی بینی: حقایق را بشناسید!

جراحی بینی، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است که با وجود مزایای فراوان، همواره با باورهای غلط و گاه ترسناکی همراه بوده است. ین باورهای غلط، گاه مانع از تصمیم‌گیری درست افراد برای انجام این عمل شده و یا اضطراب و نگرانی‌های بی‌مورد را به دنبال ‌دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

باورهای غلط رایج درباره جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی تحت پوشش بیمه

اولین اشتباهی که خیلی از افراد مرتکب می‌ شوند، این است که فکر می‌ کنند جراحی بینی تحت پوشش بیمه انجام می‌ شود. در صورتی که بیمه هیچ گونه جراحی‌ های زیبایی را پوشش نمی‌ دهد. پس اگر به امید این هستید که بیمه پول جراحی زیبایی شما را پرداخت کند، هرگز به سراغ عمل بینی نروید! البته ناگفته نماند که اگر عمل شما برای درمان مشکلات بینی است، خیلی از بیمه ها هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

جراحی راحت‌ تر برای بینی‌ های قوز دار

خیلی‌ ها فکر می‌ کنند که بینی‌ های قوز دار جراحی راحت‌تری دارد. در صورتی که این باور اشتباه است. در کل همه جراحی‌‌ های پلاستیک با چالش زیادی همراه هستند. همه بخش‌ های بینی شما باید به اندازه کافی هارمونی و تقارن داشته باشند. اصلاً هم فرقی ندارد که مدل بینیتان چگونه باشد. گاهی اوقات بینی قوز دار هم جراحی سخت‌ تری دارند؛ پس نباید به این موضوع باور داشته باشید.

مشخص بودن نتیجه غیر طبیعی عمل بینی

خیلی‌ ها فکر می‌ کنند که جراحی بینی یک نتیجه غیرطبیعی را برای افراد رقم می‌ زند و اگر از ۱۰۰ کیلومتری هم یک نفر را ببینند، می‌ توانند متوجه این موضوع شوند. در صورتی که این روزها جراحی را موفق می‌ دانند که هیچکس متوجه عملی بودن بینی نشود و فقط تغییرات چهره را تشخیص دهند که معمولاً در جدیدترین روش جراحی بینی گوشتی و استخوانی چنین موضوعی صدق می‌ کند. پس نگران نتیجه غیر طبیعی نباشید.

شبیه کردن بینی به یک بازیگر

شما باید از جراحی خود انتظار واقع بینانه داشته باشید. شاید خیلی از شما بخواهید بینی افراد معروف را روی صورتتان تجربه کنید. در صورتی که این موضوع اشتباه و از باورهای غلط رایج درباره جراحی بینی است. از طرفی ساختار صورت شما با دیگری متفاوت است. پس این باور که شما می‌ توانید بینی خود را شبیه به یک بازیگر یا مدل خاص کنید، اشتباه است. در نتیجه گول این تبلیغات را نخورید.

عمل بینی صرفاً برای زیبایی

انواع جراحی بینی متفاوت است. همیشه عمل بینی فقط برای زیبایی نیست. بلکه شما می‌ توانید برای درمان هم این کار را انجام دهید و مشکلات بینی خود را بهبود ببخشید. خیلی از جراحی‌ ها باعث بهبود وضعیت تنفسی افراد هم می‌ شود.

باورهای غلط رایج درباره عمل بینی

ورم و کبودی خیلی شدید

درست است که بعد از انجام جراحی بینی شما ورم و کبودی دارید؛ اما این موضوع خیلی شدت ندارد. از طرفی بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و واکنش‌ ها با هم فرق دارد. به خاطر همین فکر نکنید که حتماً بعد از عمل بینی که ورم و کبودی خیلی شدیدی می‌ گیرید که دیگران از صورت شما وحشت می‌ کنند.

ایجاد مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی

باورهای غلط رایج درباره جراحی بینی و مشکلات تنفسی بسیار زیاد است، اما در واقع شما باید با پزشک مربوطه صحبت کنید و تصمیم بگیرید. خیلی از شما فکر می‌ کنید که اگر عمل بینی را انجام دهید، مشکلات تنفسی پیدا می‌ کنید. در صورتی که این نوع جراحی می‌ تواند خیلی از مشکلات تنفسی شما را بهبود ببخشد. اگر کاهش حس بویایی، آبریزش یا مواردی از این قبیل پیدا کردید، بدانید که جزو عوارض کوتاه مدت هستند و هیچگاه طولانی نخواهند شد.

جمع‌ بندی

باورهای غلط رایج درباره جراحی بینی وجود دارد که باعث می‌ شود خیلی‌ ها از این عمل زیبایی منصرف شوند و از انجام آن بترسند. به خاطر همین ما در این مبحث کارتان را راحت‌ تر کردیم و به طور کامل برایتان توضیح دادیم که چه باورهای غلط و رایجی در مورد این موضوع وجود دارد. اینکه شما بینی خود را نزد افراد متخصص جراحی کنید و در کلینیک‌ های معتبر عمل بینی را انجام دهید، در موفقیتتان تا حد زیادی تاثیر دارد. کلینیک ملل یکی از بهترین گزینه‌ ها است که اقدامات مربوط به قبل و بعد از جراحی را به خوبی برایتان توضیح می‌ وهد و باعث می‌ شود که شما از نتیجه کار خود رضایت حداکثری داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای