پنج اشتباه رایج در انتخاب جراح بینی که باید از آنها دوری کنید

پنج اشتباه رایج در انتخاب جراح بینی که باید از آنها دوری کنید

انتخاب جراح بینی یک تصمیم مهم است که نباید آن را سرسری گرفت. در این مقاله قصد داریم چند نکته برای کمک به شما در انتخاب جراح حرفه ای بیان کنیم.

انتخاب جراح بینی حرفه ای و کاربلد همواره دغدغه ی افرادی بوده است که بنا به هر دلیلی قصد انجام عمل بینی خود را دارند. زیرا بینی یک عضو بسیار مهم در بدن انسان است که جراحی آن کار هرکسی نیست و باید توسط یک پزشک حرفه ای انجام شود.

در ادامه به پنج اشتباه رایج اغلب مردم در مورد انتخاب جراح بینی خواهیم پرداخت.پس در ادامه ما را همراهی کنید.

1.     عدم تحقیق و جست و جوی کافی

برای انجام هر کار و انتخاب هر چیزی اولین کار و ضروری ترین کار این است که آگاهی لازم را در آن زمینه داشته باشید و برای دستیابی به این آگاهی می توانید به تحقیق و جست و جو در آن زمینه بپردازید.

برای انجام عمل بینی هم باید این نکته را رعایت کنید و حتما در مورد انواع جراحی بینی, سابقه ی کاری و امتیازات جراح مورد نظر و حتی هزینه ی جراحی بینی خود تحقیق و جست وجو داشته باشید.

برای انجام این تحقیقات می توانید از بیماران سابق آن جراح و حتی خود پزشک در مورد سوابق و امتیازات و هزینه ی جراحی سوال کنید و حتی با یک سرچ ساده در اینترنت با کمتر از چند دقیقه به تمامی این اطلاعات دستیابی پیدا کنید.

اگر برای دستیابی به این اطلاعات به مطب پزشک مراجعه کردید حتما باید از قبل لیستی از سوالاتتان را بنویسید و تمامی سوالات خود را درباره ی تجربیات, هزینه ی جراحی و….. بپرسید. پیشنهاد می شود از جراح بینی خود بخواهید عکس های قبل و بعد بیماران قبلی را نیز به شما نشان دهد.

2.     عدم انتخاب جراح بینی کاربلد و حرفه ای

شما قصد دارید عضوی از بدنتان را عمل کنید که یکی از ظریف ترین و مهم ترین اعضای بدن محسوب می شود, پس نباید به راحتی به هر جراحی اعتماد کنید و بعد از تحقیق و جست و جوی کافی یک پزشک با تجربه و حرفه ای که دارای گواهینامه های معتبر نیز می باشد انتخاب کنید.

جراحی که گواهینامه های معتبر را کسب کرده باشد قطعا آموزش های زیادی دیده و امتحانات سختی را پشت سرگذاشته است و در مورد عمل بینی, تجربه ها و اطلاعات بیشتری دارد. این جراحان شاید هزینه های جراحی بالایی داشته باشند ولی خیال شما را از انجام عمل بینی راحت تر می کنند و شما با اطمینان بیشتری می توانید این عضو کوچک اما ارزشمند را به آن ها بسپارید.

پنج اشتباه رایج در انتخاب جراح بینی

3.     تمرکز بیشتر بر قیمت به جای کیفیت و بالعکس

در انجام هر کاری و حتی خرید هر چیزی باید به دو فاکتور قیمت و کیفیت به طور همزمان توجه نمایید. اگر برای انتخاب جراح بینی خود فقط به کیفیت توجه کنید ممکن است هزینه های بسیار بالایی برای شما اعمال شود در صورتی که می توان همان کیفیت را با هزینه های کمتری هم مشاهده کرد.

و برعکس اگر صرفا به قیمت عمل جراحی بینی توجه کنید احتمالا کیفیت دلخواه خود را مشاهده نخواهید کرد و در آینده با خسارات جبران ناپذیری مواجه خواهید شد. زیرا هزینه ی عمل بینی توسط جراحان حرفه ای معمولا قیمت های بالاتری دارد.

البته قیمت عمل بینی در امروزه روند افزایشی داشته و به خصوص قیمت عمل بینی در تهران، به عنوان پایتخت کشور بسیار بالا است ولی با این حال اگر قصد انجام عمل بینی را دارید باید هم به قیمت و هم به کیفیت توجه یکسانی داشته باشید.

4.     عدم توجه به نظرات و تجربیات دیگران

برای نظرخواهی انجام عمل بینی از دیگران باید نظرات کسی را بشنوید که قبلا این راه را رفته و تجربه ی کافی را در این زمینه کسب کرده است. گوش کردن به شایعه ها و تجربیات بی اساسی که افراد دیگر در زمینه ی جراحی بینی ارائه می دهند تنها ترس و استرس شما را دو چندان می کند و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

پس حتما با دقت به تجربیات دیگران گوش دهید و سعی کنید آن اشتباهات را تکرار نکنید تا عمل موفقیت آمیزی را داشته باشید.

5.     انتخاب جراح با تجربه ی بالا به عنوان جراح حرفه ای

تجربه ی بالای جراح بینی به هیچ عنوان نمی تواند به این معنا باشد که آن بهترین جراح است و در کار خود نظیر ندارد زیرا علاوه بر تجربه ی بالا فاکتور های مهم دیگری هم برای انتخاب جراح حرفه ای وجود دارد. مثلا جراحان جوان تر در مسائل زیباشناسی بینی و صورت بهتر از جراحان مسن و باتجربه عمل می کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی پنج اشتباه رایج بین مردم در زمینه ی انتخاب جراح بینی پرداختیم. انتظار می رود با مطالعه ی دقیق این مطالب بتوانید بهترین جراح بینی مناسب خود را انتخاب نمایید. برای مشاوره و انتخاب یک کلینیک خوب و جراح حرفه ای که به شرایط شما نزدیک باشد فرم مشاوره کلینیک ملل را پر کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای