آیا راه حل پولیپ بینی تنها جراحی است؟

جراحی پولیپ بینی

پولیپ بینی جزو آن دسته از مشکلاتی است که هر سال افراد زیادی به خاطر برطرف کردن آن به سراغ جراحی می‌ روند تا از این طریق بتوانند مشکل تنفسی خود را برطرف کنند. البته که جراحی می‌ تواند یک راه حل عالی برای بهبود پولیپ بینی باشد اما سوالی که وجود دارد، این است که آیا تنها راه حل ممکن فقط عمل بینی است؟ یعنی آیا راهکارهای درمانی دیگری وجود ندارد؟ اگر می‌خواهید به پاسخ سوال خود برسید این مقاله برای شماست‌.

پولیپ بینی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به انواع جراحی بینی یا درمان پولیپ صحبت کنیم که به غیر از راهکار جراحی هم امکان‌پذیر است، بهتر است که یک تعریف راجع به این مشکل داشته باشیم. پولیپ بینی به توده‌ های غیر سرطانی گفته می‌ شود که معمولاً همراه با درد نیستند و‌ به خاطر التهابات ناشی از عفونت حلق و بینی، آسم‌ مشکلات قارچی یا باکتریایی یا آلرژی به وجود می‌ آیند. وجود این توده‌ها داخل حفره‌های بینی یا داخل سینوس‌ ها و رشدشان باعث می‌ شود که شما تنفس سختی داشته باشید یا اصلاً در بعضی از شرایط، تنفس برایتان غیر ممکن می‌شود.

در چنین حالتی باید به فوق تخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. برای اینکه کارتان راحت‌تر باشد و ببینید که نیاز به جراحی دارید یا خیر، ما کلینیک ملل را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند بهترین مورد برای پیگیری چنین مشکلاتی باشد. در کنار جراحی پولیپ بینی، می‌توانید جراحی زیبایی را هم در این کلینیک روی بینی خود تجربه کنید.

پولیپ بینی

درمان‌های دیگر به غیر از جراحی برای پولیپ بینی

شاید خیلی از افراد بخواهند به غیر از جراحی به سراغ درمان‌های دیگر بروند. باید گفت که جراحی بهترین درمان است. اگر جراحی انجام دهید، دیگر چنین مشکلی را تجربه نخواهید کرد اما اگر تاکید دارید که جراحی نکنید، می‌توانید به سراغ سبک زندگی سالم و درمان‌های طبیعی و خانگی بروید و اصول زیر را رعایت کنید.

  • اول از همه در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید. زیرا کم آبی بدن باعث افزایش ترشحات و غلظت خون می‌شود و وضعیت پولیپ را تشدید می‌کند.
  • سعی کنید که در طول روز به اندازه کافی ورزش کنید. با انجام این کار سوخت و ساز تنظیم می‌ شود و سیستم ایمنی هم تقویت می‌گردد.
  • از پوست گیاه مگنولیا استفاده کنید که باعث خلط آوری خواهد شد و غشای مخاطی بینی خواهد شد و پولیپ را هم کوچک می‌ کند.
  • حتما به سراغ استفاده از روغن کرچک بروید. در واقع مصرف این روغن باعث می‌ شود که سیستم ایمنی تقویت گردد و برای مبارزه با حساسیت و عفونت‌ ها هم گزینه بسیار عالی است.
  • روغن درخت چای را به صورت موضعی استفاده کنید تا ورم حاصل از پولیپ را از بین ببرد و حس بهتری داشته باشید.
  • سعی کنید در صورت ابتلا به پولیپ بینی از مواد غذایی حساسیت زا استفاده نکنید.
  • بعضی از مواد آلرژی‌ زا هستند، مثلاً غذای پر ادویه پر نمک یا خیلی تند، واکنش‌ های آلرژیک را تشدید می‌کند.
  • حتماً امگا ۳، روی و ویتامین A استفاده کنید تا سیستم ایمنی تقویت شود و مشکلاتی مانند پولیپ، قارچ و عفونت بهبود پیدا کند.
  • از مواد غذایی مثل پیاز و سیر بیشتر استفاده کنید.
  • بهداشت فردی را حتماً رعایت کنید تا بیماری‌ های عفونی و قارچی باعث تشدید این مشکل نشود.
  • از آنتی اکسیدان‌ های قوی مثل زردچوبه استفاده کنید که می‌ تواند در درمان پولیپ خیلی موثر باشد.

تمام مواردی که ذکر شد را می‌ توانید در مشاوره پزشکی در کلینیک ملل از پزشکان با تجربه سوال کنید. آنها همچنین راهکارهای اضافه‌ تر را نیز در اختیار شما قرار می‌ دهند تا مشکل شما سریعتر برطرف گردد‌. اگر هم می‌ خواهید هزینه جراحی ترمیمی بینی را بدانید، می‌ توانید از مشاورین سایت مشورت بگیرید.

جمع‌ بندی

با تمام توضیحاتی که در این مقاله ارائه دادیم، فهمیدید که پولیپ بینی بدون جراحی هم قابل درمان است. فقط باید به پزشکان متبحر و با تجربه مراجعه کنید که بتوانند در این زمینه راهکارهای کافی را به شما ارائه دهند. البته گاهی اوقات پزشک جراحی را بهترین درمان معرفی می‌کند اما اگر اجازه داشته باشید که جراحی نکنید، راهکارهای این مقاله می‌تواند کمک کننده باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای