همه چیز درباره جراحی بینی پهن

جراحی بینی پهن

جراحی بینی پهن، که به آن رینوپلاستی بینی نیز گفته می شود، یک روش جراحی زیبایی است که برای تغییر شکل و اندازه بینی انجام می شود. هدف اصلی این جراحی، تناسب بینی با سایر ویژگی های صورت و ایجاد ظاهری طبیعی تر است.

بینی های پهن معمولاً به دلیل استخوان های پهن بالای بینی یا غضروف های پهن نوک بینی ایجاد می شوند. در جراحی بینی پهن، جراح استخوان ها و غضروف های بینی را تغییر می دهد تا بینی باریک تر و زیباتر شود.

بینی پهن معمولاً ظرافت ندارد، در نتیجه خیلی‌ ها به این فکر می‌ افتند که بینی را عمل کنند. البته در مورد عمل جراحی بینی پهن همه شبیه به هم نیستند. یعنی ممکن است بینی پهن استخوانی داشته باشیم یا بینی پهن گوشتی. پزشک تشخیص می‌ دهد که کدام مورد می‌ تواند نتیجه خوبی از جراحی بینی پهن بگیرد. اگر نیازمند کسب اطلاعات در مورد این نوع بینی‌ ها هستید، این مقاله را از دست ندهید.

عمل بینی پهن و گوشتی

چه عواملی در داشتن بینی پهن دخیل است؟

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌ تواند عاملی برای پهن شدن بینی شما باشد. این عوامل موارد مختلفی را شامل می‌ شوند که ما در این قسمت به مهم‌ ترین آنها اشاره می‌ کنیم و برایتان توضیح خواهیم داد که چه دلایلی عامل پهن شدن بینی خواهد بود.

ژنتیک

اولین و مهم‌ ترین عاملی که باعث پهن شدن بینی می‌ شود، ژنتیک است‌ در واقع ژنتیک شکل بینی شما را تعیین می‌ کند. اگر در اعضای خانواده افرادی هستند که بینی پهن دارند، پس قطعاً دلیل پهن شدن بینی شما هم به خاطر ژنتیک است که خوشبختانه به خاطر جراحی‌ های مختلف بینی می‌ توانید این مدل را بهبود ببخشید و ظاهر بینی خود را به گونه‌ ای تغییر دهید که خودتان آن را دوست داشته باشید.

آسیب

گاهی اوقات آسیب‌ های وارد شده به بینی می‌ تواند عاملی برای پهن شدن و ورم آن باشد. تصادف، هرگونه شکستگی، ضربه یا دلایل دیگر که باعث آسیب شده بینی را دچار ورم و پهنی می‌ کند که حتماً باید برطرف گردد.

رشد غیرطبیعی

رشد غیر طبیعی استخوان‌ ها یا حتی گوشت روی بینی می‌ تواند عاملی برای پهن شدن بینی باشد. زمانی که قرار است جراحی بینی پهن انجام شود، هرگونه دلایلی که باعث ایجاد این رشد غیر طبیعی شده، توسط پزشک بررسی می‌شود تا مشخص شود که چگونه باید مشکل برطرف گردد و باید چه کار کرد.

جراحی بینی پهنانواع جراحی بینی پهن

بالاتر هم به شما توضیح دادیم که همه بینی‌ های پهن یکسان نیستند. گاهی اوقات بینی‌ ها استخوانی و گاهی اوقات گوشتی هستند. پزشک تعیین می‌ کند که چه نوع بینی می‌ تواند از جراحی نتیجه بهتری بگیرد که در ادامه راجع به آنها صحبت خواهیم کرد.

جراحی بینی پهن استخوانی

بینی پهن استخوانی یعنی استخوان پشت بینی باعث پهنای آن شده است. در چنین شرایطی شبیه به بینی‌ های قوزدار باید عمل کرد. یعنی استخوان باید تراش داده شود تا بینی شما باریک‌ تر به نظر برسد. اگر بینی شما استخوان پهنی داشته باشد و پوست آن نازک باشد، عمل جراحی راحت‌ تر است و تغییرات بعد از جراحی هم مشهودتر خواهد بود و معمولاً در مورد این بینی‌ ها ورم کمتر است.

جراحی بینی پهن گوشتی

در گذشته نتیجه عمل جراحی بینی پهن خیلی جذاب به نظر نمی‌ رسید اما این روزها آنقدر تکنولوژی‌ های مربوط به جراحی و روش‌ ها تغییر کرده که بینی پهن گوشتی هم بعد از عمل خیلی زیبا جلوه می‌ کند. بینی پهن گوشتی پوست بسیار ضخیمی دارد. شاید پزشک توانایی کمتری برای مانور روی تغییرات بینی داشته باشد اما به هر حال خیلی از افراد از آن نتیجه خوبی می‌ گیرند. تفاوتی که وجود دارد، این است که ورم در این بینی‌ ها در چند هفته یا حتی چند ماه اول خیلی زیاد است اما بعد از مدتی شکل طبیعی و اصلی خودش را نشان می‌ دهد که معمولاً مورد رضایت اکثریت افراد خواهد بود.

البته اینکه شما کجا جراحی بینی را انجام می‌ دهید، هم روی نتیجه کارتان تاثیرگذار است. ملل کلینیک به صورت تخصصی جراحی بینی پهن افتاده، گوشتی، استخوانی و غیره را انجام می‌ دهد و شما می‌ توانید تحت معاینه پزشک قرار بگیرید و بهترین روش برایتان تجویز شود.

جمع‌ بندی

جراحی بینی پهن یکی از رایج‌ ترین عمل هایی است که افراد به سراغ آن می‌ روند. این نوع جراحی می‌ تواند نتایج خوبی داشته باشد؛ به شرطی که از قبل خوب تحقیق کرده باشید و پزشک و کلینیک مناسبی را انتخاب کنید. ما در این مقاله راجع به تفاوت بینی‌ های پهن و عوامل ایجاد کننده پهنای بینی با شما صحبت کردیم تا با اطلاعات بیشتری به سراغ بهبود ظاهر این بینی‌ ها بروید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای