صفر تا صد جراحی پلاستیک بینی گوشتی + رینوپلاستی

جراحی پلاستیک بینی

جراحی پلاستیک بینی یکی از عمل‌ های زیبایی رایج در کشورهای مختلف از جمله ایران است. شاید شما هم برای انجام این عمل برنامه‌ ریزی کرده باشید. اگر جزو افرادی هستید که بینی گوشتی دارید، احتمالاً نگرانی‌ های شما در این باره بیشتر است. شاید از خیلی از دورو بری‌ های خود شنیده باشید که جراحی پلاستیک بینی گوشتی خیلی جراحی موفقی نیست اما اشتباه نکنید. این روزها جراحی‌ ها آنقدر پیشرفته شده‌ اند و پزشکان حاذق و با تجربه‌ ای در این زمینه وجود دارند که شما می‌ توانید جراحی بینی‌‌های گوشتی را هم به بهترین شکل ممکن تجربه کنید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

مشخصات بینی گوشتی

زمانی می‌ توانیم یک بینی را گوشتی بدانیم که مشخصات زیر در آنها وجود داشته باشد:

  • پوست خیلی ضخیم
  • غضروف‌ های خیلی ضعیف داخل بینی
  • غدد سباسه زیاد
  • باز و گشاد بودن پره‌ های بینی
  • چرب بودن پوست بینی

در بین تمامی موارد که ذکر شده، ضخامت پوست می‌ تواند مهم‌ ترین عامل تعیین کننده بینی گوشتی باشد.

روش جراحی پلاستیک بینی گوشتی

اگر می‌ خواهید با جراحی پلاستیک بینی گوشتی آشنا شوید، این قسمت مخصوص شماست. دو نوع روش برای جراحی این نوع بینی‌ ها وجود دارد که به آن جراحی بینی باز و بسته گفته می‌ شود. در مورد جراحی بینی باز که بهترین روش جراحی برای بینی‌ های مختلف از جمله گوشتی شناخته می‌ شود و جزو رایج‌ ترین‌ ها است، باید بگوییم که کار خیلی سخت نیست.

جراحی پلاستیک بینی گوشتی

در حین این جراحی‌ ها، جراح اول برشی را روی قسمت پل میان دو سوراخ بینی به وجود می‌ آورد. سپس پوست بینی را بالا می‌ زند تا از این طریق بتواند به ساختار و ساختمان داخلی بینی احاطه داشته باشد. مزیت آن هم همین است که پزشک روی قسمت‌ های مختلف بینی دسترسی دارد و خیلی راحت می‌ تواند قسمت‌ های مختلف را ببیند و تغییرات زیادی می‌ تواند روی بینی ایجاد کند.

از طرفی در جراحی باز، سوراخ‌ های بینی؛ قرینگی دقیق‌ تر و بهتری دارند. اگر هم نگران ایجاد جای بخیه روی بینی هستید، باید بگوییم که اگر شما به پزشکان حاذق در کلینیک ملل مراجعه کنید، دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت، زیرا آنها به اندازه کافی تجربه دارند و کار را با ظرافت بالا پیش می‌ برند تا شما شاهد جای بخیه نباشید.

جراحی بینی بسته

یک نوع روش دیگر جراحی هم برای بینی‌ های مختلف از جمله بینی گوشتی استفاده می‌ شود که به آن جراحی بسته بینی می‌ گویند. در این روش هیچ گونه برش خارجی روی بینی ایجاد نمی‌ شود. نام دیگر آن که احتمالاً خیلی زیاد شنیده باشید، رینوپلاستی است. در روش رینوپلاستی جراح از ابزار خاص خودش استفاده می‌ کند؛ به این صورت که با استفاده از همان ابزار خاص، پوست بینی شما را بالا نگه می‌ دارد و از داخل، تغییراتی روی بینی به وجود می‌ آورد.

این روش تهاجم کمتری دارد اما جراح دید کمتری روی بینی شما دارد. در نتیجه کار کمی سخت‌ تر است و شاید قرینگی طبق آن چیزی که می‌ خواهید، اتفاق نیفتد. به خاطر همین خیلی از جراحان پلاستیک حاضر در ایران این نوع روش را پیشنهاد نمی‌ کنند.

در بین دو روشی که توضیح دادیم، برای بینی‌ های گوشتی بهتر است که شما از روش جراحی باز استفاده کنید، زیرا پزشک می‌ تواند به ساختمان و نوک بینی شما دسترسی داشته باشد و کاملاً روی بینی‌تان احاطه پیدا کند‌. نتیجه‌ ای که از این جراحی می‌ گیرید، بسیار زیباتر و بهتر خواهد بود.

اگر شما به کلینیک ملل مراجعه کنید یا از طریق سایت تماس بگیرید، می‌توانید هزینه جراحی پلاستیک بینی گوشتی را هم بپرسید. البته هزینه دقیق بعد از مشاوره شما با پزشک مشخص می‌ شود.

کلام آخر

عمل بینی جزو جراحی‌های خیلی پرطرفدار مخصوصاً در ایران است. افراد مختلفی هستند که اکنون در پروسه این جراحی قرار گرفته‌ اند اما اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، باید با تحقیق عمل کنید.

ما در این مطلب به طور کامل راجع به صفر تا صد جراحی پلاستیک بینی‌ های گوشتی صحبت کردیم و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم تا اگر قصد انجام آنها را دارید، بتوانید تفاوت روش‌ های مختلف این نوع جراحی را بدانید. همچنین علائمی را معرفی کردیم که از طریق آنها مطمئن شوید بینی گوشتی دارید یا نه.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای