جراحی زیبایی بینی کج: علل، علائم و درمان

جراحی زیبایی بینی کج

جراحی زیبایی بینی کج یک نوع جراحی است که با هدف اصلاح شکل و تقارن بینی انجام می شود. برخی از علل کجی بینی می توانند مادرزادی، ضربه، انحراف تیغه بینی و یا جراحی های قبلی باشند. جراحی بینی انحراف دار می تواند هم به زیبایی بینی کمک کند و هم به بهبود تنفس منجر شود

هر کدام از شما که احساس کنید بینی‌تان نقص ‌هایی دارد، قطعاً به سراغ جراحی زیبایی می‌ روید اما این جراحی‌ های زیبایی ممکن است کمی شما را بترساند. یعنی فکر کنید که آیا اصلاً نیازی به انجام این کار دارید یا نه. معمولاً نواقصی در برخی بینی ‌ها وجود دارد که پزشک توصیه می‌ کند حتماً جراحی انجام شود که یکی از آنها بینی کج است. در این بخش با همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم راجع به علت کج بودن این بینی‌ها و جراحی زیبایی بینی کج با شما صحبت کنیم.

جراحی زیبایی بینی کج

علل بینی کج

دلایل مختلفی وجود دارد که یک بینی کج به حساب بیاید. ما در این بخش این دلایلی را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید که شما در کدام دسته هستید.

ژنتیک

ژنتیک اولین و مهم‌ترین دلیلی است که باعث ایجاد بینی کج می ‌شود. اگر اطرافیان شما بینی کج داشته باشند، احتمالاً دلیل کج بودن بینی شما هم همین است.

مشکلات مادرزادی

اختلالاتی که جنین در رحم به آنها دچار می ‌شود یا هرگونه مشکلات مادرزادی که به او به ارث رسیده یا به خاطر دوران بارداری اتفاق افتاده، می‌ تواند عاملی برای کج شدن بینی باشد.

آسیب

آخرین و واضح‌ ترین دلیلی که برای بینی کج وجود دارد، آسیب است. این آسیب معمولاً بعد از به دنیا آمدن اتفاق می ‌افتد. البته ممکن است در حین زایمان هم باشد که خیلی نادر است. تصادف، ضربه یا هر اتفاق دیگری می‌تواند بینی را کج کند و باعث شود که شما نیاز به جراحی زیبایی بینی کج پیدا کنید.

جراحی زیبایی بینی کج

علائم بینی کج

نمی ‌توان به راحتی گفت که یک بینی کج است یا نه. علائمی وجود دارد که حتما باید آنها را بررسی کنید.

نامتقارن شدن ظاهر بینی

روبروی آینه بایستید. اگر زمانی که صاف به آینه نگاه می ‌کنید، تقارن را در دو طرف بینی احساس نمی ‌کنید، یعنی بینی کج دارید.

مشکلات تنفسی

اگر مشکل تنفسی دارید و نمی‌ توانید با بینی نفس بکشید، یکی از علت‌های آن می‌تواند انحراف و بینی کج باشد که حتماً باید درمان شود. در غیر این صورت تنفس دچار مشکل خواهد شد.

مشکلات شنوایی

هر گونه آسیب و مشکل شنوایی می ‌تواند از علائم بینی کج باشد. راه بینی به گوش متصل است. در نتیجه آسیب در بینی می‌تواند مشکلات شنوایی را به وجود بیاورد که روی تنفس هم تاثیرگذار است.

درمان بینی کج

اگر شما بینی کج داشته باشید و به هر دلیلی این کجی اتفاق افتاده باشد، می ‌توانید آن را درمان کنید. راهکارهای درمان آن شامل موارد زیر هستند:

درمان های غیرجراحی بینی کج

در خیلی از مواقع نیازی به جراحی زیبایی بینی کج نیست. یکسری درمان‌ ها مانند لیفت با نخ، تزریق فیلر و غیره می‌تواند مشکل را درمان کند و اصلاً از روی ظاهر بینی هم مشخص نباشد. معمولاً در زمانی که کجی خفیف باشد، می‌توان با این اقدامات آن را بهبود بخشید.

روش جراحی زیبایی بینی کج

اگر مشکل شدید باشد، حتماً باید جراحی زیبایی بینی کج انجام شود تا به طور کامل آن را برطرف کنید. روش جراحی آن به صورت جراحی باز است که بعد از جراحی هم باید نکات و اصول مهمی رعایت شود تا به طور کامل بهبودی پیدا کنید.

جراحی زیبایی بینی کج

عوارض جراحی بینی کج

عوارضی برای بینی کج وجود دارد که شامل مشکلات تنفسی، مشکلات شنوایی و نواقص روی ظاهر است که حتماً باید برطرف گردد.

بینی کج بعد از عمل، عوارض و مراقبت‌های لازم

بعد از اینکه بینی کج را عمل می‌کنید، حتماً باید مراقبت‌های لازم داشته باشید. در زیر 8 روش مراقبت بعد از عمل بینی را بیان کرده ایم :

  1. سر خود را بالا نگه دارید،
  2. داروها را به موقع استفاده کنید،
  3. به بینی خود دست نزنید،
  4. تا مدتی تنفس دهانی داشته باشید،
  5. با دهان عطسه کنید،
  6. ورزش‌های سنگین انجام ندهید،
  7. به اندازه کافی استراحت داشته باشید،
  8. غذای مقوی بخورید تا بینی شکل اصلی خودش را پیدا کند.

تشخیص و درمان بینی کج در کودکان

پزشک می‌تواند با معاینه یا عکسبرداری تشخیص دهد که کودک شما بینی کج دارد یا نه و خیلی راحت درمان را تعیین می‌کند. اگر ضروری باشد، در همان سن پایین درمان بینی کج به صورت جراحی انجام می ‌شود. در غیر این صورت تا ۱۸ سالگی صبر می‌کنند.

جمع‌ بندی

درمان بینی کج یکی از مهمترین مسائلی است که حتماً باید به آن توجه داشته باشید. اگر بینی کج داشته باشید، تنفس و شنوایی برایتان مشکل خواهد شد. پس باید هر طور که شده درمان را پیگیری کنید. در این مقاله به طور کامل راجع به علائم و علت‌ها صحبت کردیم و راهکارهای درمانی را هم به طور مختصر برایتان توضیح دادیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به ملل کلینیک مراجعه کنید.

پیشنهاد ما: عمل بینی استخوانی و عمل بینی نیمه فانتزی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای