جراحی بینی گوشتی چیست؟ + اطلاعات لازم پیش از عمل

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی چیست؟ هر عملی که قرار است بر روی صورت انجام شود، نیاز به ظرأفت و مهارت بسیار بالایی دارد. برای مثال وقتی شما می‌خواهید جراحی بینی انجام دهید باید یک متخصص حرفه‌ای را پیدا کنید تا ابتدا بتواند تیپ بینی شما را به درستی تشخیص داده و سپس در صورتی که کاندید مناسبی برای جراحی بینی بودید، روش مناسبی را برای شما انتخاب کند. حتما این سؤال برای شما به وجود آمده است که منظور از تیپ بینی چیست؟

بعضی از افراد بینی گوشتی و بعضی بینی استخوانی دارند. به همین دلیل است که جراحی بینی نیز به دو نوع جراحی بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی تقسیم می‌شود. در این مطلب در مورد عمل بینی گوشتی صحبت خواهیم کرد.

منظور از بینی گوشتی چیست؟

در اولین قدم شما باید بدانید که تیپ بینی شما گوشتی است و یا استخوانی. اگر چه متخصص با عکس‌برداری‌ می‌تواند به درستی تیپ بینی را تشخیص دهد ولی خود شما نیز از طریق یکسری ویژگی‌های ظاهری متوجه تیپ بینی خود خواهید شد:

روبروی آینه بایستید، نوک بینی را بین دو انگشت‌های دست بگیرید و به طرفین صورت حرکت دهید. در صورتی که نوک بینی به راحتی خم شد، این نشان می‌دهد بینی شما گوشتی است. یکی از ویژگی‌های بارز بینی گوشتی، نرم بودن غضروف بینی در قسمت نوک بینی است. برای درمان این مشکل باید پیوند غضروف نوک بینی انجام شود.
از دیگر ویژگی‌های بینی گوشتی باید به گوشتی بودن پره‌های بینی اشاره کنیم.

در واقع ضخامت پره بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی بسیار بیشتر است.
همچنین افرادی که بینی گوشتی دارند، عمدتاً از جوش‌های سیاه رنگ بر روی بینی خود گلایه می‌کنند چون تیپ بینی گوشتی به گونه‌ای است که غدد چربی زیادی بر روی بینی تشکیل می‌شود.

هدف از جراحی بینی گوشتی چیست؟

افرادی که برای عمل بینی گوشتی اقدام می‌کنند می‌خواهند مشکل نرم بودن غضروف نوک بینی را برطرف کنند چون حتی زمانی که صحبت می‌کنند بینی آن‌ها پهن می‌شود. بنابراین در زمان خندیدن این موضوع حادتر خواهد شد. به همین دلیل متقاضیان جراحی بینی گوشتی دوست دارند پیوند غضروف انجام شود تا نوک بینی سفت شده و در نتیجه از پهن شدن بینی جلوگیری گردد.

اما از دیگر اهداف جراحی بینی گوشتی باید به کاهش ضخامت پره‌های بینی اشاره کنیم چون وقتی پره‌های بینی ضخیم باشند، بینی را بزرگ جلوه داده و در نتیجه همین موضوع بر روی زیبایی چهره تأثیر می‌گذارد. پس اگر پره‌های بینی را کوچک‌تر ‌کنید، اندازه بینی نیز کوچک خواهد شد.

جراحی بینی گوشتی

مراحل جراحی بینی گوشتی

انتخاب متخصص و کلینیک معتبر

در اولین قدم باید بین جراحان حاضر در کشور و کلینیک‌های متعدد، به سراغ افراد متخصص و حرفه‌ای با سابقه درخشان بروید. البته در حال حاضر پزشکان زیادی در زمینه جراحی بینی گوشتی ورود کرده‌اند اما تنها یک پزشک با سابقه درخشان می‌تواند به شما تضمین دهد از این عمل نتیجه کاملاً طبیعی و زیبا به دست خواهید آورد.

شرکت در جلسه مشاوره

شما باید در جلسه مشاوره متخصص شرکت کنید و نتیجه آزمایش خون، تست قلب و عکسبرداری‌ها از بینی را ارائه نمایید تا متخصص در کنار بررسی سلامت بدن، بتواند تشخیص دهد که آیا شما نقصی در ساختار داخلی بیمه خود دارید یا خیر.

انتخاب روش مناسب برای جراحی

در مرحله بعد متخصص باید براساس شدت ناهنجاری‌های بروز کرده در بینی، عمل بینی بسته یا باز را برای شما انتخاب کند. البته چون جراحی بینی گوشتی زمان بیشتر از متخصص می‌گیرد و غالباً با پیوند غضروف همراه است، متخصص جراحی بینی باز را اجرا می‌کند.

سخن پایانی

عمده نتیجه جراحی بینی گوشتی به مهارت متخصص بستگی دارد ولی فراموش نکنید توجه به نکات مراقبتی بعد از عمل تضمین‌کننده نتیجه جراحی خواهد بود. برای مثال فشار نیاوردن به بینی حداقل تا یک ماه، پرهیز از خندیدن و حرف زدن با صدای بلند در یک ماه اول بعد از عمل، تعویض چسب روی بینی طبق آموزش‌های ارائه شده توسط متخصص، عدم مصرف خوراکی‌های رقیق‌کننده خون در دو هفته اول برای کاهش ورم و التهاب پوستی، قرار دادن سر نسبت به بدن در زمان خوابیدن در هفته اول بعد از عمل و موارد دیگر، از جمله توصیه‌های مراقبتی بعد از جراحی بینی گوشتی هستند.

در صورتی که می‌خواهید تحت نظر ملل کلینیک این عمل را انجام دهید، با کارشناسان ما صحبت کنید تا در اولین فرصت مناسب، وقت ملاقات برای شما تعیین شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای