جراحی بینی کوچک | جراحی بینی افزایشی

جراحی بینی کوچک | جراحی بینی افزایشی

جراحی بینی کوچک یا جراحی بینی افزایشی، برخلاف جراحی بینی کاهشی برای بزرگ تر کردن بینی هایی می باشد که نقص دارند. شاید با خواندن تیتر تعجب کرده باشید اما این روزها خیلی‌ ها هستند که به هر دلیلی می‌ خواهند بینی بیش از حد کوچک خود را کمی بزرگتر کنند. بینی کوچک زمانی جذاب است که از حد طبیعی خودش کوچک تر نباشد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به جراحی بینی کوچک صحبت کنیم و بگوییم که آیا می‌توان این بینی‌ها را با جراحی بزرگتر کرد یا نه. اگر نیازمند کسب اطلاعات در این زمینه هستید، این بخش مخصوص شماست.

دلایل کوچک بودن بینی

دلایل خیلی زیادی برای کوچک بودن بینی وجود ندارد اما مهم‌ ترین علتی که می‌توان بیان کرد، رشد ناقص است. گاهی اوقات بعضی از قسمت‌ های بدن به طور کامل رشد نمی‌ کنند و همین می ‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد که یکی از آنها کوچک بودن بینی است. در بعضی از موارد تنفس برای افراد سخت می ‌شود که علل ژنتیکی و مادرزادی دارد اما در شرایط دیگر ممکن است عمل جراحی نامناسب این اتفاق را رقم بزند‌. گاهی اوقات شما جراحی بینی انجام می‌ دهید و هدفتان زیبایی است اما بینی بیش از حد کوچک می‌ شود و نیاز به ترمیم وجود دارد تا این کوچکی اغراق شده متعادل شود.

جراحی بینی افزایشی

انواع بینی کوچک

شکل و ظاهر بینی کوچک در افراد مختلف متفاوت است. زمانی که می‌ خواهید جراحی بینی کوچک انجام دهید، اول باید نوع بینی مشخص شود. گاهی اوقات بینی‌ ها نوک گرد و کوچک دارند که نوع عمل آنها متفاوت است. گاهی اوقات نوک تیز و خیلی کوچک دارند. فرقی ندارد که کدام یک بهتر یا بدتر است. در هر صورت اگر بینی بیش از حد کوچک باشد، هر دو باید ترمیم شده و حالت متعادل پیدا کنند.

راه‌ های بزرگ‌ تر کردن بینی کوچک

خوشبختانه علم انقدر پیشرفت کرده که شما می‌ توانید بینی بیش از حد کوچک را کمی بزرگ کرده و حالت متعادل برسانید که راه حل آن شامل موارد زیر است:

روش‌ های جراحی بینی کوچک

زمانی که پزشک تصمیم بگیرد برای بزرگ کردن بینی خود باید تحت عمل جراحی قرار بگیرید، از چند روش این کار را انجام می‌ دهد که یکی از آنها تزریق استخوان و غضروف است. در بعضی از موارد تزریق کافی نیست و حتماً باید پیوند استخوان انجام شود که معمولاً استخوان را از دنده قفسه سینه، سطح خارجی جمجمه سر، استخوان پشت آرنج دست، استخوان سه تیغ ران و دیگر قسمت‌ ها می‌ گیرند و آن را پیوند می ‌زنند‌.

برای پیوند غضروف هم از گوش، دنده قفسه سینه و غضروف‌ های اضافه تیغه بینی استفاده می‌ کنند. در بعضی از شرایط هم ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که از غضروف مصنوعی استفاده کند که جنس آنها سیلیکون یا پروتز گورتکس است. ماندگاری آنها کاملاً مطلوب است اما ممکن است در طولانی مدت بدن آن را پس بزند. به خاطر همین ریسک آن بالاتر است.

روش ‌های غیر جراحی بینی کوچک

در بعضی از موارد ممکن است نیازی به جراحی نباشد و با تزریق فیلر بتوان مشکل را برطرف کرد. گاهی اوقات کوچک بودن بینی به خاطر جراحی اتفاق می‌ افتد و قوس بینی بیش از حد زیاد می‌شود. در چنین شرایطی می‌ توان با فیلر تا حد زیادی آن را پوشش داد اما باز هم همه چیز بستگی به نظر پزشکتان دارد که روش جراحی برایتان بهتر است یا روش غیر جراحی؟

جراحی بینی کوچک

آیا می‌ توان بینی کوچک را بزرگ‌ تر کرد؟

با توضیحاتی که بالاتر در اختیارتان ارائه دادیم، متوجه شدید که بینی کوچک را هم می‌ توان بزرگ کرد. روش‌ های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که مهمترین آن جراحی بینی افزایشی است. در عمل بینی پزشک تصمیم می‌ گیرد که آیا با تزریق مشکل را برطرف کند یا اینکه پیوند انجام دهد. با مراجعه به ملل کلینیک زیر نظر افراد متخصص معاینه می‌ شوید و بهترین روش برای بزرگ کردن بینی کوچک شما انتخاب و انجام خواهد شد.

جمع بندی

خوشبختانه جراحی بینی کوچک می‌ تواند برای افرادی که بینی آنها بیش از حد کوچک بوده و تعادل صورتشان را به هم زده، گزینه مناسبی باشد. این جراحی تقارن و تعادل را در صورت ایجاد می‌ کند که ما در این مقاله راجع به روش‌ های انجام آن برایتان صحبت کردیم تا بدانید که قرار است چه پروسه‌ ای را طی کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای