جراحی بینی ترمیمی چیست؟

جراحی بینی ترمیمی چیست

جراحی بینی ترمیمی چیست؟ یک روش جراحی است که با استفاده از تکنیک‌های مختلف برای تغییر شکل و اندازه بینی، پس از عمل جراحی به افراد کمک می‌کند تا شکل و اندازه بینی خود را به دلخواه تغییر دهند.

به طور کلی دو عامل بر روی نتیجه عمل بینی تأثیر می‌گذارد. اولین و مهمترین عامل، نحوه عملکرد متخصص است که نقش بسیار زیادی را در این عمل زیبایی درمانی ایفا می‌کند. اما عامل دوم، میزان توجه به نکات مراقبتی در دوره نقاهت و چند ماه اول بعد از عمل بینی است. خطای متخصص و کوتاهی در رعایت توصیه‌های مراقبتی ممکن است مشکلاتی را در بینی عمل شده ایجاد کند و در نتیجه شما به جراحی بینی ترمیمی نیاز خواهید داشت.

جراح موظف است در جلسه مشاوره این موضوع را به فرد متقاضی متقاضی گوشزد کند تا با وسواس بیشتری نکات مراقبتی را رعایت نماید. اما اگر می‌خواهید بدانید که دلیل نیاز به عمل بینی ترمیمی چیست و این عمل چگونه انجام می‌شود، حتماً این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

جراحی بینی ترمیمی چیست؟

وقتی که بینی خود را جراحی می‌ کنید، بی شک می‌خواهید که یک بینی کوچک، بی‌عیب و نقص و متناسب با نوع صورت تان را تجربه کنید و به یکباره زیبایی شما چندین برابر شود؛ اما گاهی اوقات از نتیجه رضایت ندارید. شاید این اتفاق را برای دور وبری‌ های خود هم مشاهده کرده باشید و بشنوید که آن ها می‌ خواهند جراحی بینی ترمیمی انجام دهند. احتمالاً این سوال را از خودتان می‌پرسید که جراحی بینی ترمیمی چیست. اگر می‌ خواهید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید، تا انتها این مقاله را مطالعه کنید‌.

جراحی بینی ترمیمی

تعریف جراحی ترمیمی برای بینی

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، باید گفت که جراحی که در آن می‌ خواهند نتایج جراحی قبلی را بهبود بخشیده یا اصلاح کنند را جراحی زیبایی ترمیمی بینی می ‌گویند. نام دیگر آن رینوپلاستی ثانویه است. شما از این طریق نه تنها می ‌توانید مشکلات تنفسی را برطرف کنید، بلکه مشکلات و نواقص زیبایی هم به طور کامل بهبود داده می‌ شوند.

دلایل نیاز به جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی چیست و به چه منظور انجام می شود؟ منظور از جراحی بینی ترمیمی همان عمل بینی ثانویه است. زمانی که عمل بینی را انجام دادید متخصص به شما می‌گوید که باید یکسال صبر کنید تا نتیجه نهایی عمل به خوبی مشاهده شود چون ورم در ناحیه بینی حداقل چند ماه ادامه دارد. پس تا وقتی عوارض به طور کامل برطرف نشوند و بینی فرم نهایی خود را به دست نیاورد، نمی‌توانیم در مورد نتیجه نهایی این جراحی صحبت کنیم.

پس از رؤیت نتیجه نهایی عمل بینی ممکن است متخصص تصمیم بگیرد جراحی بینی ترمیمی را برای شما انجام دهد. جالب است بدانید برخی از متقاضیان خودشان از جراح می‌خواهند که دوباره عمل بینی را برای آن‌ها انجام دهد.

ممکن است بعد از اتمام جراحی بینی مشکلات تنفسی برای فرد اتفاق بیفتد. برای مثال کسانی که می‌خواهند بینی خود را حالت فانتزی عمل کنند ممکن است مجاری بینی آن‌ها بسیار تنگ شده و در نتیجه در تنفس دچار اختلال گردند. این دسته از افراد مجبور هستند عمل بینی ترمیمی را انجام دهند تا این مشکل برطرف شود. اختلالات تنفسی هم منجر به خروپف در زمان خواب می‌شود و هم باعث افت کارایی قلب خواهد شد.

مهم ترین دلایل انجام عمل بینی به روش ترمیمی

از دیگر عواملی که جراحی بینی ترمیمی را الزامی می‌کند عدم تناسب بین فرم بینی با سایر اجزای صورت است. به طور کلی اگر تمامی اعضای که در چهره وجود دارند در حالت متناسب با یکدیگر قرار داشته باشند چهره زیبا به نظر می‌رسد. بنابراین اگر بعد از رؤیت نتیجه جراحی اولیه فرد متوجه شود که بینی با فرم صورت سازگاری ندارد و متخصص نیز ناهماهنگی را در ساختار ظاهری بینی مشاهده کند، در چنین شرایطی باید جراحی بینی ثانویه برای او انجام شود.

نکات مهم بعد از عمل جراحی بینی ترمیمی

همچنین اگر در دوره نقاهت فرد متقاضی به خوبی از خود مراقبت نکرده و ضربه به بینی وارد شود همین ضربه باعث می‌شود ساختار داخلی بینی که به تازگی دستکاری شده است، به راحتی آسیب ببیند و در نتیجه هیچ راهی جز عمل بینی ترمیمی وجود ندارد. توجه داشته باشید استخوان بینی تازه عمل شده بسیار منعطف است و با کوچکترین فشار تغییر فرم می‌دهد. به همین دلیل است که متخصص اکیدا توصیه می‌کند چند ماه به خوبی از خود مراقبت کنید و حتی عمیق نفس نکشید.

تحت تاثیر نظرات دیگران و محیط پیرامون عمل نکنید!

البته افرادی که تنها تحت تأثیر سلبریتی‌ها و یا دوستان خود تصمیم می‌گیرند بینی را عمل کنند بدون اینکه بینی آن‌ها از نظر زیبایی و یا ساختاری مشکل داشته باشد، ممکن است بعد از جراحی باز هم به رضایت کامل نرسیده و تصمیم بگیرند مجدد عمل بینی ترمیمی را انجام دهند. این افراد واقعاً ریسک می‌کنند چون هر بار که بینی دستکاری می‌شود بخشی از غضروف و همچنین پره‌های بینی آن‌ها کوچک می‌شود و در نتیجه بینی از حالت استاندارد خود خارج خواهد شد.

عوارض جراحی بینی ترمیمی چیست؟

جراحی بینی ترمیمی چیست و چه عوارضی دارد؟ به طور کلی این نوع عمل بینی همانند عمل بینی اولیه عوارضی شامل التهاب و ورم پوستی، کبودی در اطراف ناحیه بینی و درد در بینی را به همراه خواهد داشت. همچنین اگر به خوبی از خود مراقبت نکنید و یا متخصص در بخیه زدن ظرأفت کافی نداشته باشد، ممکن است اسکار در ناحیه زخم‌ها تشکیل گردد. البته شدت عوارض به مهارت متخصص و توجه به توصیه‌های مراقبتی بستگی دارد. به طور کلی جراحی بینی ترمیمی اصلا سخت نیست و باید همان روال عمل اول را سپری کنید.

تغییرات به وجود آمده در جراحی ترمیمی بینی چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که تغییرات به وجود آمده در جراحی بینی ترمیمی چیست، این قسمت مخصوص شماست. رینوپلاستی ترمیمی یا جراحی‌ های ترمیمی بینی به این صورت هستند که باید از غضروف برای تکمیل ساختار نوک بینی استفاده کنند. زیرا معمولاً در جراحی‌ های قبلی غضروف میانی دچار آسیب می‌ شود یا از لحاظ مادرزادی و ژنتیکی نقص داشته است. جراح پلاستیک باید در این نوع جراحی از دیگر قسمت‌های بدن مثل دنده یا گوش استفاده کند، به اندازه نیاز از آنجا غضروف بردارد و برای بینی استفاده کند. معمولاً غضروف لاله گوش بهترین گزینه است.

بسیاری از شما از این بابت نگران هستید که اگر بخواهید جراحی بینی ترمیمی انجام دهید، آیا گوش دچار مشکل می‌ شود یا نه؟ گوش با برداشتن غضروف هیچ تغییر شکلی نمی‌ دهد و فرم آن به هم نمی‌ریزد. شاید مقدار غضروفی که از این ناحیه برداشته می‌ شود، کم باشد. در چنین حالتی اقدام به برداشتن غضروف از ناحیه دنده می‌کنند. شاید خیلی از شما از این نوع جراحی بترسید و فکر کنید که برداشتن غضروف از ناحیه دنده می‌ تواند درد بسیار زیادی را ایجاد کند اما این تصور اشتباه است.

درد برداشتن غضروف از دنده خیلی شدید یا خیلی غیر قابل تحمل نیست و شما می‌توانید آن را تحمل کنید. فقط ممکن است ناحیه قفسه سینه کمی درد احساس کنید که بعد از مدت زمانی برطرف می‌شود. در بعضی از موارد هم ممکن است داخل بینی زخم ایجاد شده باشد که معمولاً از پیوندهای پوستی استفاده کرده و دوباره راه هوای بینی منحرف را باز می‌کنند تا وضعیت تنفسی فرد بهبود بخشیده شود.

روش انجام جراحی ترمیمی بینی

اکنون که متوجه شدید جراحی بینی ترمیمی چیست، احتمالاً می‌خواهید با پروسه این کار آشنا شوید. معمولاً در رینوپلاستی ثانویه بیهوشی عمومی برای بیمار انجام می‌دهند تا احساس درد و ناراحتی به حداقل برسد. سپس جراحی باز را شروع می‌کنند تا بتوانند روی آناتومی بینی و نقص‌های آن احاطه بیشتری داشته باشند و بافت زخم بینی را راحت‌تر جدا کنند.

اگر نیاز به تغییر شکل وجود داشته باشد، از تیغه بینی، پیوند غضروف را انجام می‌دهند. بالاتر هم گفتیم که می‌توانند این کار از قسمت گوش یا دنده هم به انجام برسانند. برای از بین بردن عیوب و ایرادات بینی هم معمولاً از فیلرهای تزریقی کمک می‌گیرند. اگر هم فردی فاقد علائم حیاتی باشد، می‌تواند از غضروف بدن او هم استفاده کنند. احتمالاً بعد از عمل ترمیمی دماغ پزشک شما را یک شب در بیمارستان نگهداری کند تا مشکلاتتان به حداقل برسد و بعد مرخص شوید.

اگر هم می خواهید درباره اینکه جراحی بینی ترمیمی چیست و آن را تجربه کنید، حتماً با کلینیک ملل تماس بگیرید. پزشکان ماهر و پر سابقه در آنجا فعالیت می ‌کنند. آن ها می ‌توانند بعد از مشاوره نوع عمل را برای شما توضیح دهند و راجع به دوران نقاهت و نتیجه شما از عمل برایتان صحبت کنند تا ببینید که مایل به انجام این نوع جراحی هستید یا نه.

سخن پایانی

آمار نشان داده است عمده متقاضیانی که به ملل کلینیک مراجعه می‌کنند به دلیل سهل‌انگاری در مراقبت از بینی عمل شده، مجبور می‌شوند جراحی بینی ترمیمی را انجام دهند. یک فشار کوچک و یا ضربه ناخواسته به بینی باعث تغییر فرم استخوان میانی بینی خواهد شد. بنابراین با توجه به این مسأله، اکیداً توصیه می‌کنیم در دوره نقاهت تا چند ماه اول بعد از عمل بینی، با احتیاط نسبت به بینی خود عمل کنید و اگر ناخواسته ضربه‌ای به صورت شما وارد شد، حتماً در اولین فرصت موضوع را به متخصص اطلاعات دهید.

در این مطلب به جراحی بینی ترمیمی چیست و چرا نیاز به این نوع عمل هست پرداختیم امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای