جراحی بینی بزرگ، یک گزینه یا یک ضرورت؟

جراحی بینی بزرگ

قطعاً عمل جراحی بینی می‌ تواند یکی از بهترین اقداماتی باشد که برای زیبایی صورت خود انجام می‌دهید اما شاید خیلی از شما در این باره تردید داشته باشید. البته که بینی‌ های مختلف ساختار متفاوتی دارند و برای همه یک نسخه وجود ندارد. اگر شما می‌ خواهید جراحی بینی بزرگ انجام دهید اما هنوز مردد هستید، این مقاله را از دست ندهید‌ زیرا در این بخش به طور کامل راجع به بینی بزرگ صحبت می‌ کنیم و برایتان بررسی‌ های کامل را انجام می‌ دهیم که آیا نیاز است این بینی‌ ها را عمل کنید یا نه.

بینی بزرگ یک ویژگی یا نقص؟

قطعاً نمی‌ توان گفت که همه کسانی که بینی آنها بزرگ است، نقصی روی صورتشان وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است بینی بزرگ هم باشد اما نقصی را روی صورت شما نشان ندهد. زیرا این بینی روی صورتتان متناسب است. اگر دیگر اجزای صورتتان بزرگ باشد و انحراف و کجی روی بینی شما وجود نداشته باشد، بینی بزرگ هیچ اشکالی هم ندارد اما گاهی اوقات بینی بزرگ همراه با یک سری نواقص خاص روی صورتی قرار دارد که دیگر اجزای آن بزرگ نیستند. در چنین شرایطی جراحی بینی بزرگ پیشنهاد می‌ شود. البته که باز هم باید دید آیا جراحی روی آن بینی می‌ تواند تغییرات مناسبی را ایجاد کند یا خیر.

جراحی بینی بزرگ

آیا بینی بزرگ باعث ناراحتی شما می شود؟

این روزها که جراحی بینی بیش از هر زمان دیگری رواج پیدا کرده است. خیلی از افراد نمی‌توانند بینی بزرگ خود را تحمل کنند. گاهی اوقات بینی بزرگ حتی برای صورت فرد هم متناسب است اما باز هم تمایل به عمل جراحی دارند. اگر فکر می‌ کنید که بینی بزرگ باعث ناراحتی‌ تان شده، باید به متخصصانی مراجعه کنید که می‌ توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند. ملل کلینیک در این زمینه یکی از بهترین گزینه‌ ها است و می‌ تواند راهنمایی خوبی برایتان باشد و قبل از عمل به شما توضیح دهند که آیا بینی شما بعد از جراحی تغییرات چشمگیری خواهد داشت یا اینکه بهتر است جراحی انجام ندهید.

مزایا و معایب جراحی بینی بزرگ

مزایای جراحی

در مورد مزایای جراحی بینی بزرگ باید بگوییم که با این عمل صورت شما به تعادل می‌رسد تقارن در صورت را مشاهده می‌کنید. چهره شما خیلی تغییر می‌کند، ظرافت خاصی به آن بخشیده می‌شود و نواقص بینی برطرف خواهد شد. در خیلی از موارد ایرادات ساختاری بینی برطرف می‌شود و از هر لحاظ تنفس هم وضعیت بهتری پیدا می‌کنید. با جراحی بینی بزرگ می‌توانید یک صورت کاملا” شیک و ظریف پیدا کنید که در بعضی از افراد تغییرات به شدت چشمگیر است.

معایب جراحی

در مورد معایب جراحی بینی بزرگ باید گفت که ممکن است دوره نقاهت سختی را در پیش داشته باشید. اگر بینی شما بیش از حد گوشتی باشد، ممکن است که تغییرات خیلی زیادی را بعد از بینی مشاهده نکنید. ورم و کبودی برای بینی‌های بزرگ در چند هفته اول به شدت زیاد است. از دیگر عوارض (که فرقی ندارد بینی بزرگ باشد یا کوچک) می‌ توانیم به عوارض بیهوشی بعد از عمل بینی مانند سرگیجه و سردرد اشاره کنیم.

جراحی بینی بزرگ

مراحل جراحی بینی بزرگ

اولین مرحله معاینه است. پزشک تمامی زوایای بینی شما را می‌ بیند، سپس عکس برداری انجام می‌ شود. ساختار داخلی بینی شما بررسی می‌ شود و پزشک پیشنهاد می‌ کند که این عمل را انجام دهید یا نه؛ در مرحله بعدی پروسه مربوط به آزمایشات قبل از عمل انجام خواهد شد. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، تحت عمل جراحی قرار می‌ گیرید.
بعد از جراحی چندین بار باید به پزشک مراجعه می کنید و وضعیت بینی شما بررسی شود. ممکن است نیاز به مصرف دارو داشته باشید. اگر تمامی مراحل را به دقت و به درستی طی کنید و به پزشکان متخصص و حرفه‌ ای مراجعه کنید که پیش تر ملل کلینیک را معرفی کردیم، عوارض به حداقل می‌ رسد.

جمع‌ بندی

احتمالاً خیلی از شما تصمیم دارید که جراحی بینی بزرگ انجام دهید ولی کمی سردرگم شده‌ اید. ما در این مقاله در رابطه با این موضوع توضیحاتی را در اختیارتان قرار دادیم اما اگر می‌ خواهید تصمیم قطعی بگیرید و از آن پشیمان نشوید، با پزشک مشورت کنید. پزشک می‌ تواند از قبل تمامی عوارض و میزان تغییرات را برای شما توضیح دهد. در نتیجه راحتتر می‌ توانید تصمیم بگیرید که آیا هنوز هم تمایلی به جراحی دارید یا خیر.

مطالب مشابه: جراحی بینی کوچک و جراحی بینی پهن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای