جراحی بینی افتاده، دلایل زیبایی و درمانی

جراحی بینی افتاده، دلایل زیبایی و درمانی

جراحی بینی افتاده، یک عمل بینی زیبایی است که برای اصلاح افتادگی نوک بینی انجام می‌شود. افتادگی نوک بینی زمانی اتفاق می‌افتد که زاویه نوک بینی با لب بالایی کمتر از ۹۰ درجه باشد. این حالت می‌تواند باعث شود که بینی بزرگ‌تر، سنگین‌تر و پیرتر به نظر برسد.

همه ما به هر دلیلی ممکن است دوست داشته باشیم ظاهر بینی خود را تغییر دهیم. نواقص بینی در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است بعضی ها بینی کج و بعضی دیگر بینی افتاده یا بعضی بینی خیلی بزرگ یا گوشتی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم که راجع به جراحی بینی افتاده صحبت کنیم. یکی از انواع بینی‌ هایی که جراحی آن بیشتر از همه رواج دارد.‌ با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

جراحی بینی افتاده

دلایل بینی افتاده چیست؟

منظور از بینی افتاده این است که زمانی که می‌ خندید یا در حالت عادی نوک آن بالاتر از حد طبیعی است و به لب بالای شما بیش از حد نزدیک است. بینی افتاده حالت صورت را کمی غمگین نشان می‌ دهد و نمی‌ تواند چهره شیک و باکلاسی برای فرد بسازد. حال افتادگی بینی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد که شامل موارد زیر هستند:

آسیب یا ضربه به بینی

اولین دلیلی که برای بینی افتاده وجود دارد، ضربه یا آسیب به آن است. هرگونه ضربه به بینی می‌ تواند عاملی برای شکستگی استخوان و غضروف باشد و بینی را افتاده کند که در اکثر موارد با جراحی بهبود پیدا می‌ کند.

رشد غیر طبیعی استخوان‌ ها یا غضروف‌ های بینی

گاهی اوقات به صورت مادرزادی استخوان‌ ها یا غضروف‌ های بینی به خوبی رشد نمی‌ کنند و رشد آنها غیر طبیعی است. همین باعث می‌ شود که نوک بینی بیش از حد پایین بیاید و ظاهر بینی جذاب نباشد.

مشکلات ژنتیکی

از رایج‌ ترین دلایل برای افتادگی نوک بینی مشکلات ژنتیک است. اگر اعضای خانواده شما بینی افتاده دارند، اصلا جای تعجب نیست که شما هم بینی افتاده داشته باشید. در واقع مشکلات ژنتیکی جزو مهم ترین دلایل هستند و خیلی از افراد به خاطر همین مشکلات ژنتیکی به سراغ جراحی بینی افتاده می‌ روند.

جراحی بینی افتاده

علائم بینی افتاده

علائم خاصی برای بینی افتاده وجود ندارد. شما از ظاهر می‌ توانید متوجه این موضوع شوید. اگر فاصله نوک بینی با لب بالایی شما خیلی کم است، یعنی بینی افتاده دارید این فاصله کم کاملاً مشهود است و پشت لب شما را خیلی کوتاه و کوچک نشان می‌ دهد، معمولاً بینی افتاده با خندیدن فرد بیشتر حالت افتادگی پیدا می‌ کند. در بعضی از افراد نوک بینی حین خندیدن ممکن است به طور کامل لب بالا را هم بپوشاند.

درمان بینی افتاده

خوشبختانه به خاطر پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌ های مختلفی برای درمان بینی افتاده وجود دارد. خیلی‌ ها به سراغ لیفت با نخ می‌ روند و بینی افتاده را با نخ به سمت بالا می‌ آورند. خیلی ها از طریق فیلر آن را بهبود می‌ بخشند که البته روش‌ های جراحی نتیجه بهتر و دائمی خواهند داشت.

روش‌ های جراحی بینی افتاده

اگر بینی افتاده دارید، می‌ توانید جراحی بینی افتاده را انجام دهید. در این روش معمولاً جراحی بهترین گزینه است، مگر اینکه شرایط خاصی داشته باشید و پزشک به دلایلی جراحی را ممنوع کند. جراحی می‌ تواند به صورت باز یا بسته انجام دهد. در بعضی از موارد تیپ پلاستی برای شما انجام می‌ دهند. یعنی فقط شما را بی‌ حس می‌ کنند و نوک بینی را اصلاح می‌ کنند.
در دیگر موارد که نیاز باشد استخوان بینی هم برش داده شود، جراحی کمی طولانی‌ تر و تهاجمی‌ تر است اما نتیجه کار بهتر خواهد بود. با روش جراحی خیالتان راحت است که بینی شما برای همیشه اصلاح می‌ شود.

جمع بندی

جراحی بینی افتاده یکی از رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی بینی است که افراد به سراغ آن می‌ روند. اگر بینی افتاده دارید، خیلی راحت می‌ توانید با جراحی آن را بهبود ببخشید. ما در این مقاله راجع به این جراحی‌ ها صحبت کردیم و گفتیم که چه روش‌ هایی برای درمان آن وجود دارد. اگر می‌ خواهید نتیجه خوبی بگیرید و مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل را هم به خوبی متوجه شوید، ملل کلینیک یکی از گزینه‌ های عالی است که به خوبی وضعیت بینی را بررسی می‌ کند و بهترین روش درمان برای بینی افتاده را پیشنهاد می‌ کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای