جراحی بینی استخوانی چیست؟ + نکات مهم پیش از عمل بینی

جراحی بینی استخوانی چیست؟

جراحی بینی استخوانی چیست؟ تیپ بینی در بین افراد متفاوت است چون این مسأله تحت تأثیر ژنتیک قرار دارد. به طور کلی تیپ بینی به دو نوع بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم می‌شود. بنابراین زمانی که شما تصمیم می‌گیرید عمل بینی انجام دهیم ابتدا باید متخصص تشخیص دهد که بینی شما در کدام یک از این دو گروه قرار دارد تا بتواند عمل را با روش مناسب انجام دهد. جراحی بینی استخوانی برای کسانی که فرم بینی آن‌ها استخوانی و کشیده است اجرا می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا برای شما توضیح دهیم که چگونه می‌توان تیپ بینی را تشخیص داد و برای انجام عمل بینی استخوانی باید به چه صورت عمل نمود.

ویژگی‌های تیپ بینی استخوانی

حتماً این سؤال برای شما به وجود آمده است که ما چگونه می‌توانیم تیپ بینی خود را تشخیص دهیم. به طور کلی بینی استخوانی تیغه بزرگ و کشیده‌ای دارد و از طرف دیگر غضروف میانی بینی بسیار سفت و محکم است. افرادی که بینی استخوانی دارند اگر روبروی آینه بایستند و حتی دهان خود را کامل باز کنند، به هیچ عنوان شاهد پهن شدن بینی خود نخواهند بود.

چون غضروف بینی بسیار سخت و سفت است. همچنین می‌توانید نوک بینی را با دو انگشت بگیرید و آن را به طرفین صورت حرکت دهید. در صورتی که بینی شما از نوع استخوانی باشد، نوک بینی به راحتی خم نمی‌شود. افرادی که تیپ بینی استخوانی دارند عمدتاً از مشکلاتی همانند قوز بینی، انحراف بینی و تیغه کشیده بینی رنج می‌برند. برای درمان این عارضه‌ها باید جراحی بینی استخوانی را انجام دهند.

جراحی بینی استخوانی

مراحل جراحی بینی استخوانی

به جرات می‌توان گفت مهمترین مرحله برای انجام عمل بینی استخوانی، انتخاب یک جراح حاذق و توانمند است. شما باید سابقه کاری جراح را بررسی کنید. پزشکانی که سابقه و مهارت بالایی در انجام عمل بینی استخوانی دارند، تضمین کننده کیفیت عمل و در نتیجه حصول یک نتیجه ‌ایده‌آل خواهند بود. زمانی که شما یک متخصص و کلینیک معتبر را انتخاب کردید، مراحل جراحی بینی استخوانی به صورت زیر سپری می‌شود:

در درجه اول باید تست‌های مربوط به سلامت بدن شامل آزمایش خون و تست قلب را انجام دهید تا در جلسه مشاوره، متخصص مطمئن شود که شما به بیماری خاصی مبتلا نیستید. از طرف دیگر باید عکسبرداری‌هایی را از بینی انجام دهید تا وضعیت ساختار داخلی بینی و نوع عارضه رخ داده در آن مشخص شود و متخصص بتواند بهترین روش را برای جراحی بینی استخوانی اجرا کند.

  • در صورتی که شما صلاحیت لازم برای انجام عمل بینی استخوانی را داشتید متخصص تاریخی را برای انجام عمل مشخص خواهد کرد.
  • براساس شدت عارضه رخ داده در داخل بینی، متخصص از عمل بینی باز و یا عمل بینی بسته استفاده می‌کند.
  • در زمان انجام عمل، حتماً داروی بیهوشی برای شما تزریق خواهد شد به همین دلیل است که فرد متقاضی باید از نظر سلامت قلب در حالت نرمال قرار داشته باشد چون افراد مبتلا به بیماری قلبی برای بیهوشی دچار محدودیت هستند.
  • بعد از اتمام عمل بینی، تامپون در داخل مجاری بینی قرار گرفته و بینی چسبی می‌شود تا فرم بینی بعد از عمل تغییر نکند.
  • براساس زمانی که متخصص تعیین می‌کند، باید برای خارج کردن تامپون از مجاری بینی اقدام نمایید و از طرف دیگر لازم است روزانه چسب روی بینی را طبق آموزش متخصص تعویض کنید.

عوارض ناشی از عمل بینی استخوانی

به هر حال هر نوع جراحی، با عوارضی همراه است که برخی از عوارض کاملاً طبیعی هستند و پس از مدتی برطرف می‌شوند اما برخی دیگر به دلیل خطای پزشک و یا سهل‌انگاری در مراقبت از خود رخ می‌دهند. مهمترین عوارض جراحی بینی استخوانی عبارتند از:

  • احساس درد در بینی به دلیل برطرف شدن اثر ماده بی‌حسی
  • تورم و التهاب در اطراف بینی که بین چند هفته تا چند ماه ادامه دارد و با رژیم غذایی مناسب و مراقبت از خود به راحتی برطرف می‌شود.
  • کبودی پوستی ناشی از دستکاری شدن بافت صورت که در مدت چند هفته به طور کامل اثر کبودی از بین خواهد رفت.
  • در صورتی که به خوبی از خود مراقبت نکنید و یا متخصص دچار اشتباهی در حین عمل شود، ممکن است با مشکلاتی همانند عفونت در بینی، آسیب عصب بینی و در نتیجه از دست رفتن حس بویایی به صورت موقت مواجه گردید.

سخن پایانی

  1. در صورتی که سؤالاتی در مورد جراحی بینی استخوانی دارید، می‌توانید همین اکنون تلفن را بردارید و با ملل کلینیک تماس بگیرید. کارشناس حرفه‌ای ما آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند. حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید که وقت ملاقات حضوری با متخصصان حاضر در کلینیک تعیین کنند تا صحبت‌های جراح را بشنوید و برای انجام یا عدم انجام عمل بینی استخوانی تصمیم درست اتخاذ کنید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای